Az ígéreteknek megfelelően, a mai napon ünnepélyes keretek között átadták Németország legmagasabb hegycsúcsára közlekedő új nagykabinos felvonóját.
Az 1963-ban beüzemelt Zugspitze-felvonó, vagy más nevén Eibseebahn megújításának munkálatai 2015 nyarán kezdődtek meg. A grandiózus átépítés több mint két évig tartott, ugyanakkor ha hozzávesszük azt a tényt, hogy a munkásoknak gyakran szédítő magasságokban és zord időjárási viszonyok közepette kellett dolgozniuk egyáltalán nem számít sok időnek. Másik érdekesség, hogy a rekonstrukció nagyobbik hányadában - egészen 2017 áprilisáig - a vele párhuzamosan közlekedő, régi kötélpálya is zavartalanul üzemelhetett.
Fotó az új felvonó egyik kabinjáról
(zugspitze.de facebook oldala)
Felvonó fontosabb műszaki paraméterei - melyek közül a lista első három jellemzője világrekordot is tartalmaz:
- A 4466,9 méter hosszú kötélpályát egyetlen felvonóoszlop támasztja alá: 127 méteres magasságával jelenleg a legnagyobb acélszerkezetes konstrukció a világon, Európában pedig az abszolút csúcstartó (ezzel a Kapruni Gleccserlift felvonóoszlopa a maga 113,6 méterével a dobogó második helyére csúszott vissza).
- A felvonóoszlop és a hegyi végállomás közti, alátámasztás nélküli szakasz 3213 méter hosszú (maga mögé utasítva a kanadai Whistler-Blackcomb sírégió gondolaliftjét).
- A lift vertikális szintkülönbsége 1945,3 méter. Egyszakaszos - azaz átszállás nélküli - kötélpálya rendszerek között ez is egyedülálló.
- Maximális szállítókapacitás 580 fő/óra irányomként.
- A kötélpályán két kabin közlekedik ingaüzemben, melyek egyenként 120 személyesek.
- Kabinokat 38,2 km/h (10,6 m/s) sebességgel mozgatja két, összesen 1800 kilowatt teljesítményű elektromotor a völgyállomáson.
- Gyártó: Doppelmayr/Garaventa cégcsoport.
Videó az új felvonó építéséről.
Előzmény-bejegyzés:
Szólj hozzá!
Címkék: Németország nagykabin Bajorország Doppelmayr Zugspitze Garaventa
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.