Nemrégiben adta hírül a Frankurter Allgemeine Zeitung, hogy elkezdődtek a 2962 méter magas Zugspitze bajorországi oldalán közlekedő felvonójának megújítási munkálatai. A projekt körülbelül két évig fog tartani, a tervek szerint a meglévő kötélpályát 2017 májusáig üzemeltetik, párhuzamosan az új felvonó építésével. 2017 májusa és decembere közt pedig a hegy gyomrában közlekedő fogaskerekűvel, valamint a vasút felső végállomásától induló lifttel (a Zugspitz-Gletscherbahnnal) helyettesítik. Ezen kívül természetesen van más feljutási eszköz is, hiszen az osztrák (azaz a tiroli) oldalon is üzemel egy hasonló, nagykabinos konkurencia.
Ahogy a blog oldal egy régebbi bejegyzésében is volt szó róla, a hegy meredekebbik felén közlekedő Zugspitze-felvonót, vagy más néven Eibseebahnt 1963-ban adták át a turistáknak. A lift völgyállomása a névadó Eibsee - hegyi-tó mellett található, két kabinja egyenként 44 személyes. A mindössze 2 darab tartóoszloppal rendelkező kötélpálya az 1952 méteres szintkülönbségével a maga nemében is monumentális, a völgyállomás 998 méteren, a hegyi-állomás 2950 méteren található, az utazás pedig kevesebb, mint 10 percig tart.
Ötvenkét éves szolgálat után lassan búcsúzik a jelenleg üzemelő Eibseebahn (Wkipédia - Michael J. Zirbes)
A jelenlegi hegyi állomás.. (Flick.com - Ian Fisher)
.. és az új látványképe. (zugspitze.de)
A teljesen új, 4,5 kilométer hosszú kötélpályát a tervek szerint csak egyetlen (acélszerkezetű) felvonóoszlop fogja alátámasztani, melynek magassága eléri a 127 métert, ezzel túl is szárnyalja az osztrák Kitzsteinhorn síterepen lévő felvonóoszlop magassági világrekordját. A kötelek 3213 méteres, alátámasztás-nélküli távja is világcsúcsnak fog számítani ebben a műfajban. Az új kabinok nagyobb befogadóképességűek, azaz 120 személyesek lesznek és ahogy egy korszerű, nagykabinos lifteknél elvárható, üvegablakaik egészen a padlóig érnek majd. A személyszállító egységekről jelenleg csak ennyit lehet tudni, a dizájnjukat egyelőre titokban tartják.
A Bajor-Alpok jelképének számító Zugspitzét évente egyre több turista és síző keresi fel, azonban a 44 személyes kabinpár szállítókapacitása (mely félóránként közlekedik oda-vissza) már nem elégséges a megnövekedett tömeggel szemben: a legnagyobb csúcsforgalom idején előfordulhat akár két és fél órás várakozás is a völgyállomásnál, ilyenkor kb. 4000 ember is megfordul a hegycsúcs keresztjénél. A határ túloldalán, közvetlen a szomszédban pedig ott van a korszerűbb és kényelmesebb felvonóval rendelkező, osztrák konkurencia, így az üzemeltetőnek mindenképp lépnie kellett, még ha a projekt megvalósítása kb. 50 millió Eurót is követel.
Kapcsolódó oldalak:
- A Tiroler Zugspitzbahn (1225-2950 m)
- A Zugspitze másik oldala: az Eibseeseilbahn
- http://zugspitze.de/
Szólj hozzá!
Címkék: Németország nagykabin Bajorország Zugspitze
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.