A dél-tiroli Meran / Merano síterepének 1960-as évek végén átadott, nagykabinos ingaüzemű felvonója egészen 2010-ig üzemelt, amikor is felváltotta nagyobb befogadóképességű, Doppelmayr gyártmányú utódja. A 48 személyes kabinpár egyik tagja új munkakört kapott:
A képről nem nehéz kitalálni: ötletes játszótéri kellék lett belőle (Funivie.org Facebook oldala).
Még az eredeti helyszínen, 650 és 1893 méter magasság közt közlekedve, amely a felső sípályarendszert érte el (lift-world.info - menuires).
A régi kötélpálya lebontása, valamint az új felépítése - 3 perc 40 másodpercben összesűrítve.
Az új felvonó egyik érdekessége a feltételes középállomás hídszerű épülete (www.hafling-meran2000.eu)..
.. amely a völgyállomás felől nézve csak a bal oldali kabint éri el (lift-world.info - sven t).
A videón látható, miután a kabinban leszállási szándékunkat jeleztük (úgy, ahogy egy villamoson is tesszük) és megérkezett a középállomáshoz a 120 személyes személyszállító egység, megkezdődhet a "dokkolás".
Kapcsolódó oldalak:
- Képek és adatok a régi felvonóról: http://www.lift-world.info/de/lifts/3782/datas.htm
- Képek és adatok az új felvonóról: http://www.lift-world.info/de/lifts/14960/datas.htm
- Képes beszámoló (angolul): http://gondolaproject.com/2012/10/10/merano-2000-bergbahn/
- Hogyan működnek a nagykabinos inga-liftek?
Szólj hozzá!
Címkék: Olaszország nagykabin
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.