Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: Síelők.hu
    Lapszemle: Síelők.hu 2019. október 09. 09:54Ritka baleset: kisrepülőgép akadt fenn a sílift drótkábelein Teglio település mellett található Prato Valentino (Valtellina) síterep ülőliftjébe repült bele egy ultrakönnyű típusú repülőgép,...
  • Lapszemle: index.hu
    Lapszemle: index.hu 2019. augusztus 11. 18:11Valaki jó ötletnek gondolta elvágni a drótkötélpálya kötelét Szándékosan elvághatták egy népszerű idegenforgalmi látványosság, a Vancouvertől északra lévő Sea to Sky 885 méter magas...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2019. május 12. 12:17"Nézze meg a Mátrát libegve is!" Átadták a Mátra első libegőjét, amely Mátrafüred-Sástót köti össze az Oxygen Adrenalin Parkkal. Az Oxygen Adrenalin Park saját finanszírozásában építette meg...
  • Lapszemle: Síelők.hu
    Lapszemle: Síelők.hu 2019. február 27. 18:09Norvégia: Porsche dizájnt kapott az új kabinos lift (Bartholet Maschinenbau AG - News) A norvég Narvik városa, és a felette található Narvikfjellet síterep egy jelentős fejlesztéssel...
  • Lapszemle: Síelők.hu
    Lapszemle: Síelők.hu 2018. december 01. 20:30Gastein: átadták a kabinos liftet a síterepen (kép: www.skigastein.com) A síterep schlossalmi részét a völgyből eddig egy vasúttal, majd egy nagykabinossal érhettük el. A kissé időigényes...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

CoubCoub

 

Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2019.04.26. 15:00 BundesBlog

Utazás a világ legmélyebben fekvő turistaliftjével

Az izraeli Masszáda (jelentése "erőd") az ókori Júdea elleni római hadjárat egyik emblematikus helyszíne. Az elszigetelt fennsíkon található erődítménybe (ahol eredetileg Heródes palotái, valamint közfürdők, villák és egy zsinagóga is állt) zsidó lázadók sáncolták be magukat, melyet Kr.u. 73-ban, több évnyi ostrom után sikerült Lucius Flavius Silva katonáinak bevennie. Iosephus Flavius történetíró szerint, miután a légió egy hegyoldal méretű, mesterséges rámpán feltolt faltörő szerkezet segítségével behatolt a várba, lángokban találták a raktárakat, az ezer fős védősereg pedig öngyilkosságot követett el, elejét véve, hogy a rómaiak rabszolgájává váljanak.

Az 1960-as években történt intenzív ásatások során a területet aprólékosan feltárták, 1040-es lajstromszámmal ma az Unesco Világörökség része. A Holt-tenger közelében található sivatagi erődítmény fontos turisztikai és történelmi emlék, azonban az oda való gyalogos feljutás eléggé nehézkes: sziklafalai a keleti oldalon körülbelül 400 méter, a nyugati oldalon pedig 91 méter magasak, így dél-kelet felől kötélpályát építettek 1971-ben.

ma_05_wiki.jpg

Masszáda (erőd), háttérben a Holt-tengerrel. A képen balra, az árnyékos oldalon lévő sziklafalban a kötélpálya felső végállomásával. (Wikimédia - Godot13)

A nagykabinos, ingaüzemű felvonó érdekessége és egyben egyedülállósága, hogy a völgyállomás mínusz 257 méteren fekszik, amely földrajzi jelenség az egész vidékre jellemző: a tőle csupán 10 kilométerre délre fekvő Holt-tenger vidéke Földünk legmélyebb szárazföldi pontja. A lift felső, sziklapárkányra szerelt terminálja már "pluszban", azaz 33 méter magasan található. Az 1990-es évek végén új és nagyobb szállítókapacitású felvonó beruházásába kezdtek, mellyel a svájci Von Roll vállalatot bízták meg. A zavartalan forgalom biztosítása érdekében az előd-liftet a sikeres üzembe helyezés után kezdték csak elbontani.

ma_02_wiki.jpg

A fényképen az előd-lift kabinpárjának 2-es tagja. (Wikimédia - Bschelm)

ma_01_wiki.jpg

1990-es évek végén átadott új, Von-Roll típusú, két alátámasztó + egy vonókötél-rendszerű felvonó, Gangloff gyártmányú, 80 személyes kabinokkal. A kabin futóműve és maga a kabinszekrény között nem egy-, hanem kétoldalas felfüggesztés látható, amely elárulja, hogy a kötélpályát egyetlen tartóoszlop sem támasztja alá. (Wikimédia - Berthold_Werner)

 ma_04_wiki.jpg

Felső végállomás a sziklafal oldalában, a hozzávezető "függő-folyosóval", amely az erőd tetejére vezet fel. (Wikimédia - Tiia Monto)

ma_03_wiki.jpg

Kilátás a Holt-tenger felé. A kép közepén - függőleges irányban pedig kissé lejjebb a völgyállomás területe figyelhető meg, ahol parkoló és étterem is helyet kapott. (Wikimédia - Berthold_Werner)

 

Kapcsolódó oldalak:

1 komment

Címkék: Izrael nagykabin Holt-tenger Von Roll inga-üzem Masszáda


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr214784100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2019.04.28. 18:23:35

Annyit illett volna megírni, hogy az aktuális régészeti ásatások vezetője Vörös Győző.
Bővebben a TeCsőn ezer és egy érdekesség.