Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2018.05.21. 21:04 BundesBlog

Zermatt: Klein Matterhorn új felvonója

Ha az utóbbi évek nagyszabású és látványos beruházásait nézzük, a 3S, azaz háromköteles (2 fix alátámasztó + 1 vonóköteles) rendszerű óriás-gondola felvonók egyre jobban előtérbe kerülnek. Ez nem csoda, hiszen kedvező szállítókapacitásuk mellett nagy területek alátámasztás nélküli áthidalására is kiválóan alkalmasak. Ennek egyik legszebb példája a vietnami Hon Thom szigetvilágot összekötő, 7,9 kilométer hosszú felvonója.

A különböző világrekordokat döntögető versenybe most Svájc legfelkapottabb sí- és szabadidős régiója, Zermatt is benevezett, méghozzá a "legmagasabban fekvő, 3S rendszerű lift" kategóriában. A kivitelezést a dél-tiroli Leitner vállalat nyerte el.

Részben kapacitás-bővítés céljából az új kötélpálya nyomvonala a majdnem negyvenéves, Von Roll gyártmányú, nagykabinos ingaüzemű "elődlifttel" fog párhuzamosan haladni, amely (2929 méterről) a 3883 méter magas Klein Matterhorn nevű sziklatömbhöz vezet fel. A hatvanhárom méterrel lejjebb (azaz a 3820 méteren) található felső állomásból egy hegybe vájt alagút vezet a svájci és olasz gleccser-sípályákhoz. Középtájt az alagútban egy hagyományos személyfelvonóval feljuthatunk a 3883 méteres hegycsúcs teraszára. A 360 fokos panorámában megcsodálhatjuk a Svájci-, Olasz-, és Francia-Alpok hegyeit és nem utolsósorban a "nagy testvért" a 4478 méteres Matterhorn-t is. Tervek szerint a felvonót a 2018/2019-es téli szezonnyitáskor adják át.

seilbahn_kleinmatterhorn.jpg

Az előd-liftrendszer, háttérben a Klein Matterhorn (3883 m) sziklás csúcsával. (Wikimédia)

z3s01.png

Klein Matterhorn csúcsa a látványrajzon: balra a meglévő felső felvonóállomás körvonalai, jobbra pedig az új, "falra szerelt" terminál látható. (blog.matterhornparadise.ch)

z3s02.jpg

A Pininfarina által formatervezett és Sigma gyártású kabinflotta egyike a fenti látványgrafikán. A luxus üdülőhelyen szolgáló, 28 személyes szállítóegység panoráma ablakait Swarovski-kristályberakásos, hegycsúcs motívumok díszítik majd. Ezen felül a kabinok szuperkondenzátoros energia-tárolóval is rendelkeznek, biztosítva például az aktív szellőztető rendszer működését. Töltésüket napelemes cellák, illetve generátorok végzik, melyeket a kabinok (fix kötélpáron guruló) futóműveikbe szerelnek be. (blog.matterhornparadise.ch)

Az új felvonó legfontosabb adatai:

  • Helyszín: Zermatt sírégió (Zermatt - Matterhorn Ski Paradise), Svájc, Wallis kanton
  • Rendszer: 3S, azaz háromköteles (2 fix alátámasztó + 1 vonókötél), körben-haladó gondola-rendszer, a fix köteleken guruló futóművekkel
  • Gyártó: LEITNER ropeways
  • Völgyállomás (Trockener Steg): 2923 méter
  • Hegyi állomás (Klein Matterhorn) 3821 méter
  • Kötélpálya hossza: 7930 méter
  • Sebesség: 7,5 m/sec (27 km/h)
  • Szállítókapacitás: 2000 fő/óra/irány
  • Kabinok: 25 darab panorámakabin 28 ülőhellyel, formatervező: Pininfarina, gyártó: Sigma, típus-fantázianév: Symphony

 

Kapcsolódó oldalak:

Szólj hozzá!

Címkék: Svájc 3S Zermatt


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr8813990526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.