Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2018.04.18. 18:05 BundesBlog

Új, összekötő liftrendszer beruházása Kaprunban

Legutoljára 2015-öt környékén szerepelt e blogban Ausztria egyik legismertebb sírégiója, egy nagyszabású fejlesztése kapcsán. Most ismét egy grandiózus projekt híre miatt került a szakmai fórumok látókörébe Kaprun és környéke.

Ha a sítérképre tekintünk, Kitzsteinhorn-sícentrum közvetlen szomszédságában található egy másik, jóval alacsonyabban fekvő sípályarendszer is, Maiskogel, mely az egyre több és korszerűbb felvonórendszerrel büszkélkedő "nagy testvérhez" képest sokkal kisebb szereppel bír - nem is beszélve a szintén közelben található Zell am See patinás múltú síhegyéről, a Schmittenhöhéről.

pistenplan.jpg

Kitzsteinhorn kiterjedt sípályái, valamint a kis testvér: Maiskogel (www.kitzsteinhorn.at)

Az igazság miatt gyorsan hozzá kell tenni, hogy azért Maiskogel sem volt mentes a fejlesztésektől, így szerényebb státusza inkább földrajzi adottságának tudható be. Vonzerejét olyan infrastrukturális beruházásokkal is igyekeztek növelni, mint például a Maisflitzer fantázinevű bobpálya. A régió széleskörű összefogásának köszönhetően a családias sípálya ideje a most következő években fog igazán eljönni, amikor is bekötik a gleccser-síterület vérkeringésébe. Idei évtől, azaz 2018-tól az első ütemben egy tízszemélyes kiskabin-flottás gondolaliftet építenek a 768 méter magasan fekvő Kaprun településtől 1570 méteres magasságig, 1130 méter környékén egy középállomást is beiktatva, így a jelenleg ott üzemelő négyüléses, kvázi elődlift (Panoramabahn Schaufelberg) teljesen kiváltható lesz vele. A második fázis - azaz a főattrakció - a 4,3 kilométer hosszú, összekötő-felvonó lesz: a 3S - azaz háromköteles rendszerű, egyenként 32 személyes, óriás-gondola lift az 1970 méter magas Langwied nevű állomásra fut be, ahonnan már a megszokott felvonókkal folytathatjuk utunkat egészen a 3000 méteres csúcspontig. (3S rendszer dióhéjban: a kötélpálya 1 végtelenített vonókötélből, valamint 2-2 fix teherhordó acélkábelekből áll, melyeken a kabinok futóműveikkel végiggurulnak. Előnye, hogy nagyobb fesztávot lehet vele áthidalni, kevesebb alátámasztással, azaz felvonóoszlop telepítéssel. Működése a kiskabinos gondola-liftekéhez hasonló: a szállítóegységek egy irányba közlekednek, a végállomásokon visszafordulva egy teljes kört leírva.)

k-onnection.jpg

Beruházás sematikus ábrázolása a sajtókiadványon. A projekt "fedőneve" - Kaprun (és Kitzsteinhorn) nevének ihletésére - K-onnection lett. A rendszer két új felvonóját futurisztikus jelleggel egyszerűen MK-nak, valamint 3K-nak nevezték el. A kép tanúsága szerint a "háromkás", összekötő lift vonalvezetése igen izgalmas és látványos helyen fog futni. (www.kitzsteinhorn.at)

A kötélpálya tervezett vonalát nézve nem lesz kis teljesítményű munka a két hely összekötése, mindazonáltal a háromköteles gondola-konstrukció a világ számos helyén bebizonyította, hogy hatalmas áthidalásokra képes. A teljes rendszer ünnepélyes megnyitását a 2019-es téli síszezon kezdetekor, azaz decemberben tervezik. Érdekesség, hogy a két liftet két különböző gyártó építi majd: az alsót a dél-tiroli Leitner, az összekötő szakaszt pedig az osztrák Doppelmayr.

kitz-3s-lw.jpg

A nagy szállítókapacitású, 3S-rendszerű felvonók egyik bevált alkalmazási területe a komplett vagy különálló síterepek összekötése. (Illusztráció: Kitzbühel, Tirol - Ausztria; www.lift-world.info - Ram-Brand)

Egyébként az összekötésből nemcsak Maiskogel profitál, hiszen az új felvonókkal Kaprun településéből immáron akár hosszasabb autózás vagy síbuszozás nélkül, viszonylag rövid idő alatt és legfőképp kényelmesen juthatunk el a kitzsteinhorni gleccserpályák alapállomásáig.


Egy kis történelem - a maiskogeli őslift emlékére:

Maiskogel sípályáihoz hajdanán a feljutást egy ingaüzemű, nagykabinos felvonó biztosította, melynek völgyállomása a Kitzsteinhorn-gleccser liftjeihez vezető, kanyargós hegyi út mellet volt található. Az ötvenes években épített liftet 1969-ben korszerűsítették, ekkor kapott többek között tágasabb, 27 személyes kabinpárt. A korosodó felvonó egészen 2014-ig üzemelt, szerepét a bejegyzésben is említett, 2004-ben átadott, négyszemélyes ülőlift vette át - melynek pályafutása az új beruházásnak köszönhetően szintén befejeződik.

maiskogelbahn01.jpg

Az ős Maiskogelbahn néhai völgyállomása a kapruni hegyi út mellett. (www.lift-world.info - Ram-Brand)

 

Kapcsolódó oldalak:

Szólj hozzá!

Címkék: gleccser 3S Kaprun Doppelmayr gondola-lift Leitner Kitzsteinhorn Maiskogel


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr4613845560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.