Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2018.03.23. 23:20 BundesBlog

Grúz kormány: emberi hiba okozta a lift-balesetet

Március 23-án sajtótájékoztatót tartott a grúz gazdasági miniszter, melyben elmondta, hogy a múlt heti, 11 ember sérülését okozó baleset az elsődleges vizsgálatok alapján emberi hibára vezethető vissza.

gr01.jpg

(Seilbahntechnik.net facebook oldala)

A francia Bureau Veritas nevű biztonságtechnikai cég bevonásával történt vizsgálat szerint a 2007-ben beüzemelt felvonó tökéletes műszaki állapotban volt, melyet legutoljára a szezon indulásakor, 2017. december 22-én vizsgáltak át teljes körűen. A jelentés kitér arra is, hogy a felvonó leállását áramkimaradás okozta. Ezek után, a kezelő a szabályzatnak megfelelően elkezdte az ülőlift dízelmotoros segédüzemre történő átállítását, evakuálás céljából. A szakértők következtetései alapján az ehhez szükséges "intézkedések kombinációját" azonban nem az előírások szerint hajtotta végre, így következhetett be a kötélpálya visszafele irányba történő megfutása. Az üggyel kapcsolatban a szolgálatot teljesítő felvonókezelőt állásából elbocsátották, a Gudauri-sícentrum két magas rangú vezetője pedig lemondott tisztségéről. A politikus megnyugtatott mindenkit, hogy az országban üzemelő valamennyi (összesen 15) ülőlift megfelel a legmodernebb technikai és biztonsági szabványoknak, valamint a balesetet egyedülálló, "kivételes esetként" jellemezte. A kormány aktívan együttműködik a különböző nemzetközi szervezetekkel és vállalatokkal, a síterepeken dolgozó személyzet átfogó újraképzését illetően. Egyébként a sícentrum dolgozói legutoljára tavaly vettek részt oktatáson, az osztrák Doppelmayr felvonógyár wolfurti főhadiszállásán. A vizsgálatokat a grúz belügyminisztérium veszi át és folytatja, valamint elindítja a felelősök elleni büntető eljárásokat.

A gyártó cég, azaz a Doppelmayr által kiküldött szakértők csak megfigyelőként vehettek részt a vizsgálatban, az eredményekről tilos volt tájékoztatást adniuk, a vállalat honlapján is szűkszavú sajtóközlemény olvasható, melyben reményüket fejezik ki a sérültek mihamarabbi gyógyulását illetően, amely a cég szerint "jelen pillanatban a legfontosabb kérdés". A baleset sérültjeinek kórházi ellátását a grúz kormány fizette, kártérítésként családjukkal együtt visszahívják őket a jövő szezonban síelni, melynek költségeit a kormány állja majd. (Az más kérdés, hogy ilyen élmények elszenvedése után hányan élnek majd a lehetőséggel.)

 

Kapcsolódó oldalak:

Szólj hozzá!

Címkék: katasztrófa baleset Grúzia Doppelmayr ülő-lift


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr1213775236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.