Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2018.03.17. 22:00 BundesBlog

Grúziai síbaleset - a Doppelmayr szakértői már kiutaztak

A pénteki grúziai síbaleset megrázó képsorai már bejárták a világhálót, valamint majdnem minden hírportál tudósított az elszabadult felvonó esetéről. Külföldi és magyar híreket böngészve egyelőre csak találgatások vannak arról, vajon mi történhetett. Természetesen a felvonót gyártó osztrák cég, a Doppelmayr sem tudott egyelőre semmi konkrétat közölni. Azonban az áramszünettel összefüggésben álló eset kiváltó okai közt a liftkezelők esetleges gondatlanságát is megemlítették. Az osztrák der Standard szerint a cég szóvivője, Ekkehard Assmann elmondta, hogy két szakértőjük már Grúziában tartózkodik, azonban a lezárt helyszín közelébe a hatóságok egyelőre még nem engedték be őket, az állam által megbízott szakértők is már úton vannak. A videók alapján levonni próbált következtetéseket Assmann komolytalan spekulációknak tartja, valamint hozzátette, hogy a vállalatnál töltött húsz éves pályafutása során soha sem tapasztalt még hasonló eseményt sem.

gr01.jpg

(Seilbahntechnik.net facebook oldala)

A négyszemélyes (fix rögzítésű) ülőliftet 2007-ben helyezték üzembe Grúzia (Georgia) Gudauri nevű síterepén, tehát egy viszonylag korszerű konstrukcióról van szó. A sílifteknél tipikus jelenség az aszimmetrikus terhelés, amikor csupán a felfele irányba haladó székeken ülnek utasok. Áramszünet esetén a mágnesfékek azonnal aktiválódnak az ehhez hasonló esetek, azaz a visszairányú megfutás elkerülése végett. A felvonók rendelkeznek dízelmotoros segédüzemmel is, az erre való átállást az ott dolgozó liftszemélyzet végzi.

 

Kapcsolódó oldalak:

 

4 komment

Címkék: katasztrófa baleset Doppelmayr ülő-lift


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr4913748902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dchard 2018.03.17. 23:36:17

Bízom benne, hogy foglalkozni fogsz a baleset utóéletével is. A mainstream média pár nap alatt elfejeti, annyi idő alatt meg nem lesz eredmény.

Engem érdekelnének ezek a bizonyos "spekulációk" is, amiket a szóvivő komolytalannak tart. Esetleg neked volna ötleted? A látottak alapján "tipikus" rollback balesetnek tűnik, ami elvileg nem történhetne meg, mégis megtörtént. Videón is csak egyszer láttam ilyet a 90-es évekből, amikor szándékosan, kísérleti jelleggel végeztek tesztelést egy bontás előtti liften (többek között a Doppelmyar is finanszírozta azt a tesztet).

A kezelők felelősségét nem pontosan értem, egy modern lift tele van olyan automatikával, aminek ki kellene zárnia az ilyen balesetek lehetőségét még kezelői mulasztás mellett is. Ha a karbantartás hiányára gondoltak, az persze más.

dchard 2018.03.17. 23:41:05

Még annyit a balesethez, hogy Magyarországhoz közel, Ausztriában is számos ilyen egysebességes Doppelmyar lift működik, jómagam alig 3 napja szálltam le egy pontosan ugyanilyenről Hochkar-on. Nem mondom, hogy megrendült a bizalmam, de őszintén kíváncsi vagyok az okokra...

BundesBlog · http://kotelpalya.blog.hu 2018.03.18. 10:11:07

@dchard: Érdekes okfejtéseket például az alábbi cikk komment részén lehet találni, azon belül is a "Tervező" és a "holdosi74" felhasználók hozzászólásait érdemes elolvasni. Az egyik - adatlapja szerint - lifteket tervez és szakért, a másik felvonókezelő Ausztriában: sielok.hu/rovat/hirek/cikk/siliftbaleset-tortent-georgiaban-magyarok-is-a-liftben-rekedtek/

BundesBlog · http://kotelpalya.blog.hu 2018.03.18. 10:34:25

@dchard: Az általam olvasott felvonós portálokon biztos lesz még róla hír, már csak azért is, mert ez az eset - amit gyakorlatilag a fél világ látott - a Doppelmayr céget gazdaságilag akár meg is rendítheti. Még akkor is, ha "csupán" modellpalettájuk egyik altípusáról van szó.