Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2018.02.24. 12:55 BundesBlog

Doppelmayr bemutatja legújabb vietnami rekorder felvonóját

Vietnam neve hallatán elsőre nem feltétlenül a kötélpályák jutnak eszünkbe, pedig nem akármilyen felvonókkal büszkélkedik az ország. Álljon itt például - ezen blog egyik bejegyzésében is ismertetett - Vinpearl üdülőkörzet 2007-ben átadott, 3311 méter vonalhosszúságú gondola-liftje, amely a Dél-kínai-tenger felett 54 méteres magasságban köti össze a kontinenst egy Bambusz nevű nyaralószigettel. Más igen látványos - és nem utolsó sorban Guiness Rekorder liftjük (például a Ha Long Queen, vagy a Bana Big) mellett meg kell még említeni az osztrák Doppelmayr közreműködésével 2016-ban átadott felvonójukat is. Nevezetessége, hogy az ázsiai ország legmagasabb hegyére, a 3143 méter magas Fanszipánra (Phan Xi Păng) vezet föl. A 6,3 kilométer hosszú, háromköteles (3S) rendszerű kötélpályán egyenként harmincszemélyes gondola-lift közlekedik, 1410 méter szintkülönbséget leküzdve. Ami a vonalhosszát illeti, a 2 tartó- és 1 vonóköteles kialakítású, kiskabinos felvonók körében ez világcsúcstartónak számított.
A rekordot azonban csak két évig tudhatta magáénak, mivel 2018 februárjában – ismét a Doppelmayr vállalattal együttműködve - újabb háromköteles kötélpályát avattak fel Vietnamban: ennek hossza eléri a 7899,9 métert. Vinpearl liftjéhez hasonlóan az út a tenger felett ível át, összekötve a turizmus világában egyre népszerűbb (angolos fonetikával írva) Phu Quoc és Hon Thom nevű üdülőszigeteket. Másik hasonló jellegzetessége az egyenként harmincszemélyes maximális befogadóképességű (24 ülő és 6 állóhely), CWA gyártmányú panorámakabinok alkalmazása.

newsroom.doppelmayr.com

 A szigetcsoport valamint a kötélpálya elhelyezkedése az építő Doppelmayr brosúráján. (newsroom.doppelmayr.com)

A felvonók világában e fontos technikai mérföldkőről természetesen a Doppelmayr internetes sajtóoldala is beszámolt. Néhány adat az ott közöltekből:

  • Állomások száma: 2 (visszafordító végállomás)
  • Kötélpálya hossza:  7899,9 méter
  • Sebessége: 30,6 km/h
  • Felvonóoszlopok száma: 6 (ennek megfelelően két felvonóoszlop közötti átlagos fesztáv is igen nagy)
  • Menetidő: 15,6 perc
  • Szállítókapacitás: 3500 fő / óra / irány

newsroom.doppelmayr.com

Kilátás az egyik "fapados" panorámakabinból (newsroom.doppelmayr.com)

hon_thom_fb_01.jpg

Magasan a halászcsónakok felett.
(Sun World Hon Thom Nature Park facebook-oldala)

hon_thom_fb_02.jpg

A kötélpálya útközben két kisebb szigetet is érint, közbenső állomása azonban nincsen. A kép bal szélén az egyik igen méretes felvonóoszlop látható (a legmagasabb eléri a 160 métert). A hatalmas fesztávolság miatt a kábelek belógása is tekintélyes. (Sun World Hon Thom Nature Park facebook-oldala)

A beruházás egy 458,4 millió dollár értékű fejlesztési projekt részeként valósult meg. Ebbe beletartozik több szálloda, valamint egy szórakoztató komplexum felépítése is.

 

Kapcsolódó oldalak:

Más, háromköteles (3S) rendszerű gondolaliftek a blog-oldalon:

Szólj hozzá!

Címkék: Vietnam 3S Doppelmayr gondola-lift CWA


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr5913688798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.