Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2017.12.21. 16:23 BundesBlog

Elkészült! - Átadták Zugspitze új felvonóját

Az ígéreteknek megfelelően, a mai napon ünnepélyes keretek között átadták Németország legmagasabb hegycsúcsára közlekedő új nagykabinos felvonóját.

Az 1963-ban beüzemelt Zugspitze-felvonó, vagy más nevén Eibseebahn megújításának munkálatai 2015 nyarán kezdődtek meg. A grandiózus átépítés több mint két évig tartott, ugyanakkor ha hozzávesszük azt a tényt, hogy a munkásoknak gyakran szédítő magasságokban és zord időjárási viszonyok közepette kellett dolgozniuk egyáltalán nem számít sok időnek. Másik érdekesség, hogy a rekonstrukció nagyobbik hányadában - egészen 2017 áprilisáig - a vele párhuzamosan közlekedő, régi kötélpálya is zavartalanul üzemelhetett.

zs01.jpg

Fotó az új felvonó egyik kabinjáról
(zugspitze.de facebook oldala)

Felvonó fontosabb műszaki paraméterei - melyek közül a lista első három jellemzője világrekordot is tartalmaz:

  • A 4466,9 méter hosszú kötélpályát egyetlen felvonóoszlop támasztja alá: 127 méteres magasságával jelenleg a legnagyobb acélszerkezetes konstrukció a világon, Európában pedig az abszolút csúcstartó (ezzel a Kapruni Gleccserlift felvonóoszlopa a maga 113,6 méterével a dobogó második helyére csúszott vissza).
  • A felvonóoszlop és a hegyi végállomás közti, alátámasztás nélküli szakasz 3213 méter hosszú (maga mögé utasítva a kanadai Whistler-Blackcomb sírégió gondolaliftjét).
  • A lift vertikális szintkülönbsége 1945,3 méter. Egyszakaszos - azaz átszállás nélküli - kötélpálya rendszerek között ez is egyedülálló.
  • Maximális szállítókapacitás 580 fő/óra irányomként.
  • A kötélpályán két kabin közlekedik ingaüzemben, melyek egyenként 120 személyesek.
  • Kabinokat 38,2 km/h (10,6 m/s) sebességgel mozgatja két, összesen 1800 kilowatt teljesítményű elektromotor a völgyállomáson.
  • Gyártó: Doppelmayr/Garaventa cégcsoport.

Videó az új felvonó építéséről.

Előzmény-bejegyzés:

Szólj hozzá!

Címkék: Németország nagykabin Bajorország Doppelmayr Zugspitze Garaventa


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr9213516471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.