Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2017.07.09. 13:06 BundesBlog

A Niagara habjai felett

Kanada és az Egyesült Államok határán húzódó Niagarát Patkó-, valamint Amerikai-zuhatagáról ismerik a legtöbben. A zord folyónak azonban más érdekessége is akad: a sebes hullámok felett egy kötélpályán keresztül is át tudunk kelni.

A felvonó 540 méter hosszú kábeleit a már említett vízesésektől északrabra, egy 90 fokban megtörő, örvénylő folyókanyarulati szakasz, a Niagara Whirlpool felett feszítették ki. A két végállomást (Colt's Point és Thompson's Point) a folyó “könyökének” számító, medence-szerű képződmény bejárati szirtjeinél telepítették, mindkettő kanadai territóriumon van. A lift másik érdekessége, hogy mivel a folyót teljes hosszában az államhatár szeli ketté, a derékszögű kanyar miatt a kötélpálya az út középső szakaszán áthalad az Egyesült államok felett, tehát egy oda-vissza kirándulás alkalmával kétszer lépünk be az USA, azon belül is New York állam területére, persze ez esetben nincsen szükség átlépő iratokra.

nia_01.jpg

Kötélpálya elhelyezkedése. A vastag lila vonal bal oldala kanadai, míg a jobb oldala egyesült államokbeli terület. A felvonó egy rövid szakaszon belép USA területére. (www.openstreetmap.org)

A spanyol Leonardo Torres Quevedo mérnök és matematikus által tervezett felvonó története már több mint százéves: tizenhárom hónapnyi építkezés után, 1916-ban nyitották meg a nagyközönség előtt (az akkor még napvédő tető nélküli) negyven személyes, kosár-szerű nagykabinos liftet. Az eredetileg is egyetlen "járművel" rendelkező felvonó-rendszert többször korszerűsítették - a legátfogóbb ezek közül 1984-ben történt - azonban a személyszállító egység eredeti kinézetét megőrizték, beleértve a jellegzetes félköríves, rácsszerkezetes futóművét, melynek görgői összesen hat (három bal – három jobb) acél tartókábelen gurul, biztosítva a megfelelő oldalstabilitást, a középvonalában rögzített vonókábel-hurok pedig az egész szerkezet mozgatásáért felelős.

 nia_02_wiki_s.jpg

Átkelés a Niagara-örvény felett. A beszállási terminálok a folyó vízszintje fölött kb. 76 méteres (250 láb) magasságban találhatók. A kötélpálya belógásának köszönhetően az út felénél ez az érték kissé kevesebb. (Wikimédia - Cmglee)

nia_05.jpg

(Wikimédia - Ad Meskens)

nia_03_wiki.jpg

Reklámfotó a hatvanas évekből. A húsz évvel későbbi, átfogó rekonstrukciónál ügyeltek a liftkabin eredeti kinézetének megőrzésére. (Wikimédia - Library and Archives Canada)

A 7 km/óra sebességgel közlekedő felvonó hajtóműve szükség esetén természetesen el van látva dízelmotoros segédüzemmel is, valamint egy négyszemélyes - a fő rendszertől függetlenül közlekedni képes - önálló mentőegységgel, amit szerencsére ezidáig csupán gyakorlatozási céllal kellett bevetni:

www.niagarafallsreview.ca

Evakuálási gyakorlat a mentő-liftkosárral. (www.niagarafallsreview.ca)

 

Kapcsolódó oldalak:

Szólj hozzá!

Címkék: USA Niagara Kanada nagykabin inga-üzem


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr10012649761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.