Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2017.04.06. 14:10 BundesBlog

Megújul Königssee 63 éves liftje, a Jennerbahn

Ismét egy alpesi oldtimer-lift vonul nyugdíjba - bő 63 éves szolgálat után. Egy élő műszaki ritkasággal leszünk szegényebbek.

Bajorország dél-keleti csücskében, az osztrák alpesi vonulatba beékelődve fekszik a Berchtesgaden Nemzeti Park és annak festői szépségű tava a Königssee. A hegyi tó bejáratától pár perc sétányira lévő kétszakaszos lift, a Jennerbahn 1953 óta szállította utasait. Az akkoriban forradalminak számító, svájci Von Roll-féle gyorsrögzítős rendszerű felvonón összesen 140 darab kétszemélyes oldalülős szék (mint másodosztály) és 30 darab szintén kétszemélyes, fedett kabin (mint első osztály) közlekedett, későbbiekben azonban az összes szállítóegységet fokozatosan kabinosokra cserélték. (Érdekes adalék, hogy ennek a rendszernek, nevezetesen a Von Roll 101-nek a licencét az akkori Csehszlovák Transporta Chrudim gyár is megvásárolta, így számos oldalülős üzemelt északi szomszédunk síterepein is.)

jenner01_wiki.JPG

Völgyállomás - most már ex - épülete. Az üzemeltető honlapján lévő látványterv szerint elbontják és a mai trendeknek megfelelően egy modern épületkomplexumot húznak fel helyette. (Wikimédia - Mattes)

A kötélpályát 1970-es években felújították, ekkor kapott egységesen új CWA gyártmányú kabinokat, de meghagytak néhány bevethető, oldalülős széket is a rendszerben. A húszperces utazást követően az 1800 méter magasan fekvő felső végállomástól kis kirándulással feljuthatunk az 1874 méteres Jenner-csúcsra, ahonnan kitűnő kilátás nyílik az alatta elterülő Königssee víztükrére.

jenner02_wiki.JPG

A székes változathoz hasonlóan a kétszemélyes - nem túl tágas - CWA kabinokban is "oldalvást" haladtunk. A "retro" rácsos szerkezetű felvonóoszlopok görgői alatt felerősített biztonsági terelőlemezek és a kabinok gyorsrögzítőjénél lévő dupla keréksor Von Roll-jellegzetességek. (Wikimédia - Slashme)

jenner031_lw.jpg

A felső végállomás felvonóháza belülről. (www.lift-world.info - Radim Polcer)

vr101_sn.jpg

Von Roll-rendszer "lelke": a rugós gyorsrögzítő szerkezet, nyitott állapotában. A felvonóállomást elhagyva a középső pofák fogják majd közre a vonókötelet. (www.seilbahn-nostalgie.ch)

jenner04_lw.jpg

Egy kis nosztalgia: néhány darab székes szállítóegységet meghagytak a nyári üzemre. (www.lift-world.info - Radim Polcer)

A téli üzemkor sípályákat is kiszolgáló létesítmény idősebb kora ellenére műszakilag kifogástalan állapotnak örvendett, azonban kapacitása már nem volt nevezhető kielégítőnek, így a döntéshozók egy korszerű, nagyobb átbocsátó képességű és akadálymentesített felvonórendszer beruházása mellett döntöttek. A búcsúmenetet március 5-én tartották, mielőtt az utazóközönség előtt végleg bezárták volna. A tervek szerint az új, kabinonként 10 személyes gondola-liftet 2018 májusára adják át. A korszerűsítés két ülőliftet is érint, ezeket is lecserélik, így gyakorlatilag a sícentrum liftparkjának jelentős része is megújul.

jenner05.jpg

Felső végállomás felől nézve. A háttérben jobbra látható masszívum az osztrák-bajor határhegy. Túloldalt Salzburg és elővárosai fekszenek. (Saját fotó)

jenner06.jpg

Őszi kilátás a Jenner-csúcsról Königssee felé. A háttérben látható, tó mögötti hegyláncok csipkéi már osztrák felségterületen vannak - onnan letekintve a salzburg-tartományibeli Saalfelden vagy Maria Alm települést látnánk. (Saját fotó)

 

Kapcsolódó oldalak:

Szólj hozzá!

Címkék: Németország Bajorország gondola-lift két-sebességes


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr3212398343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.