Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2017.01.30. 12:17 BundesBlog

Egy genovai kastély és annak rendhagyó liftjéről

Genova, Olaszország legnagyobb kikötővárosa egy hegyekkel övezett, félkaréj-szerű öbölben terül el. Domborzati adottságai miatt a számos műemlékkel is büszkélkedő településen a hagyományos tömegközlekedési hálózat mellet három sikló és tíz közforgalmi személyfelvonó is üzemel. Ezek közül talán az egyik legérdekesebb a Montegalletto nevű magaslaton fekvő, neogótikus d'Albertis kastély és múzeum (Castello d'Albertis) felvonója, melynek alsó állomása a körülbelül hetven méterrel lejjebb található via Balbi egyik mellékutcájából nyílik.

genova-01.jpg

d'Albertis kastély (Wikimédia - Alessio Sbarbaro)

Az előd liftet 1929-ben adták át, alsó állomását a hegy gyomrába vezető, 300 méter hosszú (vízszintes) alagúton keresztül gyalogosan kellett megközelíteni. Noha a létesítmény a hatvanas évek közepén renováláson is átesett, műszaki állapota a kilencvenes évek közepére annyira leromlott, hogy azt végleg be kellett zárni. 2001-ben a város egy új felvonó beruházásáról döntött, a kiírt pályázatot a francia Poma olasz leányvállalata, a Poma Italia nyerte el.

genova-03.jpg

A felvonó alsó bejárata - és egyben az alagúté is - a Balbi utcából nyílva. (alpinforum.com - ATV / stahlseil.ch)

genova-07.jpg

Ez pedig a felső bejárat a kastély területén. (alpinforum.com - ATV / stahlseil.ch)

Mivel a megrendelő elvárása az volt, hogy az utasoknak ne kelljen az alagutat végiggyalogolniuk, a 2004-ben átadott, teljesen automatizált műszaki létesítmény egy siklójármű, illetve egy hagyományos épületfelvonó érdekes keveréke lett:

genova-02.jpg

(alpinforum.com - ATV / stahlseil.ch)

Az első szakasz: a felvonószekrénybe belépve a szállító egység - egy siklójárműhöz hasonlóan - egy sínpáron gurulva, vonókábel segítségével mozgatva végighalad a (majdnem) vízszintes alagút 236 méteres szakaszán, 16,2 km/órás maximális sebességgel.

genova-04.jpg

(alpinforum.com - ATV / stahlseil.ch)

Második szakasz: az út végén a vonal jobbra kanyarodik a kép hátterében található liftakna bejárata felé. Mivel két darab kabin közlekedik ingaüzemben, a sín kétfelé válik, így az egyik a liftakna bal, a másik pedig a jobb felén lévő dokkoló egységre gurul rá, miközben a vontató kábel és a kabin közti mechanikus kapcsolat megszűnik. Onnan a dokkolóegység veszi át a feladatot, "klasszikus épületfelvonóként" felvontatva a liftszekrényt a 70 méter hosszú liftaknában. A fotó előtérben lévő sínpár két oldalán a felvonószekrényeket mozgató acélkábel-hurok terelőgörgői láthatóak. Jobbra a karbantartó terület, illetve az automata vezérlés szekrényei is kivehetőek. A vízszintes szakaszt teljes hosszában menekítő peronnal is felszerelték.

genova-05.jpg

Az ellen-irányból közben megérkezett a másik felvonószekrény is a liftakna aljára, majd folytatja útját az alagút kijárata felé, siklóként. A kabinpár 1-es számú tagja narancssárga a másik (2-es számú) pedig kék színű. (alpinforum.com - ATV / stahlseil.ch)

genova-06.jpg

A 300 méteres alagút bejáratához képest egy kissé beljebb található a felvonó tényleges beszállási helye (balra az önműködő liftajtó, jobbra tőle a menekítő peron vészkijárata). Gondolhatnánk azért, mert ha esetleg nagyobb sor alakulna ki, ne az utcán keljen álldogálniuk az utasoknak. Az ok valószínűleg prózaibb, mivel a padló alatt kapott helyett a sikló szakasz hajtóműve. (www.genovameteo.it)

Szerencsére videó is készült erről az érdekességről, még jobban megvilágítva a működési elvet.

 

Kapcsolódó oldalak:

 

Szólj hozzá!

Címkék: sikló Olaszország Genova épület-felvonó


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr4812163447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.