Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2016.09.25. 15:08 BundesBlog

"Öszvér-lift" Csehországból

Az észak-csehországi Herlíkovice - Bubákov sírégió - főleg az ott kanyargó, szűk Elba-völgy miatt - nagy forgalmú parkolói közül az egyik kissé messze esik a sípálya legalsó szakaszától, így a vendégeknek jobb híján síbakancsban, léccel a vállukon kellett a hídon átkelni és fellépcsőzni a húzó-, vagy ülőlift völgyállomásához. Adódott tehát a kérdés, mit tegyen az üzemeltető, hogy megfelelő, de egyben olcsó megoldást találjon a problémára.

map.jpg

Az "új" lift elhelyezkedése.
(Térkép: www.snowhill.cz/herlikovice)

Vásároljon használt felvonót! Az elgondolás a kötélpályás világban nem szokatlan dolog, azonban a történet tartogat még egy érdekességet, hiszen a Graffer gyártmányú végállomásokat az olaszországi Folgarida sícentrumtól vásárolták, melyeket kétszemélyes ülős egységek mozgatására találtak ki, ehhez vettek még a szlovákiai Tátralomnicon szolgált, osztrák Swoboda/Girak gyártmányú négyszemélyes gondola-kabinokat és felvonóoszlopokat (ex Štart - Skalnaté Pleso kötélpálya). Így van egy klasszikus üzemű, azaz egysebességes ülőlift meghajtásuk, hozzá többsebességes-rendszerű gondola kabinokkal. (A szituációt jobban megvilágítva itt egy példavideó egy "normál" gondola-lift működésére.)

h_1-fb.jpg

(www.lanove-drahy.cz facebook oldala)

Ahogy a fenti kép is jól mutatja, a végállomásokon a kabinok nem jönnek le a vonókötél-hurokról, hiszen nem lenne hová, hanem közvetlen visszafordulva folytatják útjukat. Ennek megfelelően a biztonságos ki- és beszállás szavatolása végett az öszvér-lift sebessége nem lett túl gyors, azt körülbelül 1,8 km/órás sebességben maximalizálták. Igaz, a kötélpálya hossza mindössze 172 méter, így a tempója még elviselhetőnek mondható, pláne, ha egy kiadós sízés után megfáradva kipihenhetjük magunkat a nagyjából hat perces út alatt, vissza az autóparkolónk felé.

h_2.jpg

A kabin gyorsrögzítő szerkezete közelről: normál esetben ha beérkezik a felvonóállomásra, a gumiharang mögötti nyitókart egy szerkezet fölfelé tolja, így megszűnik a közvetlen kapcsolat a vonókötéllel, a kabin pedig egy vezetősínen gurul tovább. Mivel erre a funkciójára itt egyáltalán nincs szükség, eltávolították a rögzítőkar végéről a gumikereket, illetve a sínen való guruláshoz szükséges görgőket is. A görgők helye - azaz a két lyuk jól látható a piros fordítótárcsához közeli résznél. Egyébként a görgők azért is kerülhettek leszerelésre, mert  azok hozzáértek volna a fotón látható kötéltárcsához. (www.lanove-drahy.cz)

YouTube videó a liftről

Kapcsolódó téma:

További infók és fotók:

Szólj hozzá!

Címkék: érdekesség Csehország sílift gondola-lift ülő-lift


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr4011737745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.