Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2016.07.24. 11:23 BundesBlog

Okutama szellemliftje

Tokiótól nyugat felé, kb. kilencven kilométerre fekszik a főváros ivóvíz utánpótlását biztosító, Okutama nevű felduzzasztott tó, amely 1000 - 1200 méter magas hegyek között kanyarog. A Chichibu-Tama-Kai Nemzeti Park részét képező terület kedvelt kiránduló célpont is, a festői víztározó mentén több étterem és szálláshely is található. 1961-ben a tó északi, Kawano nevű területét egy 600 méter hosszú kötélpályával kötötték össze a tőle délebbre fekvő, Mitosanguchi nevű parttal. Az ingaüzemű, nagykabinos felvonó átkelés szempontjából nemcsak praktikusnak, hanem minden bizonnyal látványosnak is bizonyult, ahogy a tó víztükre felett áthaladt.

Ugyanebben az időszakban a kötélpálya közelében két hidat is átadtak, amely sajnos borítékolta a lift sorsát: forgalma jelentősen visszaesett, működtetése hamarosan veszteségessé vált és ezen a jegyár drasztikus csökkentése sem segített. Mindössze öt év eltelte után, 1966-ban az üzemeltetők úgy döntöttek, hogy átmenetileg leállítják és legfeljebb csak a téli hónapokban nyitják meg újra.

A valóságban azonban ez sosem következett be. A felvonó ötven évvel az "átmeneti" szüneteltetése óta áll, azonban érdekes módon nem bontották el, így mára turistalátványosság lett a fákkal és vadszőlőkkel benőtt végállomás-épületei, a szeméttel teli elhagyatott kabinjai, rozsdásodó felvonóoszlopai, melyek között még mindig ott feszülnek a kötélpálya acélsodronyai.

map-s.jpg

Okutama-tó részlete. A piros vonal a bezárt kötélpályát jelöli. (www.openstreetmap.org)

 okutama01.jpg

Déli oldal (Mitosanguchi) állomása. A kabint lassan birtokba veszi a vadszőlő. (wordpress.tokyotimes.org)

okutama02.jpg

Ugyanazon végállomás tetejéről fotózva, előtérben az egyik felvonóoszloppal. Túloldal, szemben, valahol a fák között található az északi (Kawano) végállomás. (ridgelineimages.com)

okutama03.jpg

Ott a fák mögött egy felvonóház bújik meg. (www.michaeljohngrist.com)

okutama04.jpg

Olyan, mintha fék- és indexlámpákat szereltek volna a kabinokra, aminek persze nem sok értelme lenne. (www.michaeljohngrist.com)

okutama05.jpg

Hajtótárcsák kötelek nélkül. Azokat legfeljebb a kabinok, illetve a felvonóoszlopok "tartják" még a helyükön. (www.michaeljohngrist.com)


A szellem-felvonóról és épületeiről további fotókat itt találunk:


 

Szólj hozzá!

Címkék: Japán nagykabin inga-üzem leállított


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr448907776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.