Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2016.06.19. 13:00 BundesBlog

Egy kombi-lift a hatvanas évekből

Tulfes / Ausztria

A húzóliftek tipikusan olyan felvonók, melyeket szinte csak téli szezonban lehet üzemeltetni. A "szinte" szót azért használom, mert akad azért kivétel: néhány helyen például a downhillesek - kerékpárjukon ülve - ezzel vontatják fel magukat. 1967-ben, amikor a tiroli Tulfes mellett lévő Glungezerbahn II épült, erről még nem volt szó. A síterep az osztrák Swoboda felvonóvállalattal közösen az alábbi ötlettel rukkolt elő:

glungezerbahn-lw-01.jpg

Télen a megszokott üzemet látjuk.. (www.lift-world.info - Hank)

glungezerbahn-lw-02.jpg

.. nyáron azonban lecserélve a húzós egységeket a kötélpályát ülőlift rendszerűvé alakítják át. (www.lift-world.info - Sören)

A végállomások mindkét üzemre alkalmas kialakításával, illetve széles portál-felvonóoszlopok használatával nem is tűnik túl bonyolultnak. Egyébként a technológiai fejlődéssel a liftcégek már kínálnak valódi, kompakt kombinált felvonórendszereket is - igaz nem húzóliftek esetében, melyeknél nem kell teljes átszerelést végrehajtani minden szezonnyitás előtt, azonban a maga idejében ez egy egyszerű és ötletes megoldási formának számíthatott. Érdekes, hogy ennek ellenére még sem terjedt el tömegesen anno más kiránduló- és síközpontoknál.

glungezerbahn-lw-03.jpg

(www.lift-world.info - Sören)

glungezerbahn-lw-04.jpg

A télen használatos kicsúszó dombot a nyári üzemkor elkerítik. (www.lift-world.info - Sören)

glungezerbahn-wiki.jpg

Az ülőliften utazók a dombtól kicsivel odébb szállnak ki, valamint be. A hozzá tartozó alépítményt egyébként télen elbontják. (Wikimedia - Mattes)

 

Kapcsolódó oldalak:

Szólj hozzá!

Címkék: Ausztria Tirol ülő-lift Swoboda húzólift kombinált-lift


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr298810876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.