Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2016.05.02. 10:42 BundesBlog

Rosh Hanikra barlangrendszer kötélpályája

Izrael északi részén, a Földközi-tenger partjánál, méghozzá a libanoni határ közvetlen közelében lévő érdekes geológiai képződmény nagyon népszerű turisztikai célpont, szentföldi utazást szervező hazai irodák repertoárjában is megtalálható. A Rosh Hanikra nevű mészkő barlangrendszert évezredek során a tenger, valamint a beszivárgó csapadékvíz eróziója alakította ki a mostani formájára. Annak érdekében, hogy a látogatók könnyen elérjék a főúttól körülbelül 48 méterrel lejjebb lévő szikla-bejáratot, kabinos felvonót telepítettek. Az osztrák Doppelmayr vállalat közreműködésével 1987-ben adták át a közönségnek, 60 fokos maximális lejtésszögével jelenleg ez a világ legmeredekebb ilyen jellegű kötélpályája, melynek hossza mindössze 102 méter, viszont annál látványosabb.

rh_01.jpg

A felső állomásról indulva még nem sejtjük, hogy milyen meredekségű is a kötélpálya.. (Wikimedia - Nisanhan)

rh_02.jpg

.. a felvonóoszlopsor után aztán hirtelen megtörik az íve.
(Wikimedia - Lehava Center / Beit Shemesh Pikiwiki Israel)

A fenti videó talán még jobban érzékelteti a meredekségét. (YouTube)

rh_04.jpg

A kötélpályán két darab (sárga és piros színűre festett), tizenöt-személyes kabin közlekedik ingaüzemben, a sziklafaltól szinte karnyújtásnyira. Az alsó felvonóállomást mészkőszirt-utánzatú betonborítással látták el, megvédve az esetleges hullámtörésektől.. (Wikimedia - Chris Yunker)

rh_03.jpg

 .. amely e képen illusztrált erősségű is lehet. A kötélpálya rövidsége és a kabinok relatíve kis mérete miatt nem szükséges a robusztusabb kétköteles-rendszer(Wikimedia - OObner)

rh05.jpg

Amiért tulajdonképpen a kötélpálya kiépült: Rosh Hanikra barlangrendszer és annak egyik folyosója. (Wikimedia - Natalinasser)

A barlangrendszer bejáratának közvetlen közelében található két alagút is, melyeket a Haifa - Bejrút - Tripoli várost érintő, hajdanvolt vasútvonal használt.

Kapcsolódó oldalak:

Szólj hozzá!

Címkék: tengerpart Izrael Doppelmayr inga-üzem


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr518677468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.