Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: Sielők.hu
    Lapszemle: Sielők.hu 2018. december 01. 20:30Gastein: átadták a kabinos liftet a síterepen (kép: www.skigastein.com) A síterep schlossalmi részét a völgyből eddig egy vasúttal, majd egy nagykabinossal érhettük el. A kissé időigényes...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2016.04.07. 17:10 BundesBlog

Polster Classic, azaz egy 68 éves szolgálat vége

68 éves szolgálat után a téli szezon zárásával végleg leállították a stájerországi Präbichl síterep együlős felvonóját. Ezen klasszikus típusokból az Alpokban már nem sokat találunk, mivel gyenge szállítókapacitásuk és elavult technikájuk miatt nem éri meg a felújításuk, pláne ha kiválthatóak más felvonókkal. Ez történt Präbichlben is.

A Polster Classic névre hallgató kötélpálya az ausztriai Stájerország tartomány első ülőliftjei közé tartozott, melyet az ex Girak osztrák felvonógyártó vállalat közreműködésével építettek. Eisenerz bányásztelepülés leginkább egy maja piramishoz hasonlító vasérc hegyétől nem messze, valamint a névadó Präbichl-hágónál található sícentrum viszonylag magas fekvése miatt eléggé hóbiztos helynek számít, ezért az akkoriban vonattal is könnyedén megközelíthető völgyben korán, három évvel a világháború után átadták az első ülőliftet. A Polster lift másik fontos eseménye a nyolcvanas évek közepén történt teljes rekonstrukciója volt. A nyáron is üzemelő felvonót a turisták mellett a paplanernyősök is szívesen igénybe vették, mivel 1796 méteres magasságával ez a kötélpálya vezetett a sícentrum legmagasabb pontjára.

Pénz hiányában az újból esedékessé váló korszerűsítést sajnos nem tudták elvégezni, ennek híján viszont nem lehetett tovább üzemeltetni az együlőst, a helybéliek és a lift megmentéséért küzdő civilek bánatára. Az utóbbiak e célból létrehoztak egy Präbichl Rettet den Einser-Sessellift nevű lift Facebook-csoportot is.

A tervek szerint funkcióját a szomszédos, szintén a Polster-hegyre közlekedő, korszerűbb négyüléses (Polster Quattro nevű) felvonó veszi át, ezzel azonban a leállított együlős felső végállomása mellett található hangulatos Hütte válik megközelíthetetlenné - legalábbis a téli szezonban, mivel az utód-lift felső végpontja csupán 1608 méterig ér fel.

plc05.jpg

Polster-lift a megnyitása után nem sokkal..
(Praebichl.Rettet.Den.Polsterlift Facebook-csoport)

plc01.jpg

.. és leállítása előtt nem sokkal. (Lost Ropeways Facebook-oldala)

plc03.jpg

A nyolcvanas évek közepén a rekonstrukció keretén belül a felvonóoszlopokat is kicserélték korszerűekre. Érdekesség, hogy a helyi adottságok, illetve a végállomások kialakítása miatt nem lehetett felcsatolt sílécekkel utazni (nincs hely a székből felállva kicsúszni), azokat az ölünkbe, azaz a liftszék könyöklőire lehetett letenni keresztbe. Ennek megfelelően például enyhébb tavaszi időben a kb. 12 perces út alatt a síkötésekből kicsurgó hóolvadék könnyen a ruhánkra csöpöghetett. (Praebichl.Rettet.Den.Polsterlift Facebook-csoport)

plc02.jpg

A felső végállomás felvonóházából kitekintve. A székre szerelt, oldalra nyíló biztonsági zár védi az utast a kieséstől. (Praebichl.Rettet.Den.Polsterlift Facebook-csoport)

plc06.jpg

Ugyanez a végállomás egy kissé zordabb időjárási körülmények közt. A képen illusztrált rossz időben, ha éppen nem utazott rajta senki, valamint az esti üzemzáráskor a faléc borítású székek ülőlapjait felcsapták. (alpinforum.com - NIC)

Akit érdekel, egy "virtuális túra" keretén belül, egy hegymenet erejéig végigutazhat a Polster-liften: https://www.youtube.com/watch?v=YetW_Yb4o6c

 

1 komment

Címkék: Ausztria ülő-lift Girak Präbichl együlős


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr668575672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sóskatáska 2016.04.08. 21:24:20

Tavalyelőtt utaztam rajta. Afenti hüttében 35 féle pálinka közül lehetett választani. Nejem a legszarabb izű encián párlatból kért.