Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: Sielők.hu
    Lapszemle: Sielők.hu 2018. december 01. 20:30Gastein: átadták a kabinos liftet a síterepen (kép: www.skigastein.com) A síterep schlossalmi részét a völgyből eddig egy vasúttal, majd egy nagykabinossal érhettük el. A kissé időigényes...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2016.03.15. 11:11 BundesBlog

Szingapúri kötélpálya - öbölparti utazás egy irodaházon keresztül

A maláj félsziget déli csücskén elhelyezkedő, világ egyik legdinamikusabban fejlődő városállamának közlekedése nem mondható egyhangúnak. A csupán 716 négyzetkilométernyi területű, de közel 5 és fél milliós lélekszámú helyen a buszok és hajók mellett többek között található egy kiterjedt helyiérdekű vasúthálózat, egy egysínes ún. monorail vonat, és három kötélpálya is.

Szingapúr az azonos nevű szigeten terül el, de ezen kívül a törpeállamot még körülbelül 60 kisebb-nagyobb sziget alkotja. Ezek közül idegenforgalmilag a legfontosabb Sentosa (pálmafás stranddal, luxus szállodákkal, vidámparkkal, tengeri akváriummal, golf pályákkal), ahol mindhárom felvonót megtalálhatjuk. Ebből az egyik egy ülőlift, amely a bob és dodzsem összeházasításából született, Skyline Luge nevű szabadidő-pályát szolgálja ki. A másik kettő kiskabinos gondola-lift: ezek közül az egyik, melyet 2014-ben adtak át, Sentosa nyugati felén, a Siloso Beach mellett közlekedik, a másik - bejegyzésünk főszereplője - pedig onnan egy öböl felett átívelve a szingapúri fősziget déli csücskére vezet át.

sp_map_528.jpg

Felvonók elhelyezkedése.
(térkép alapok: www.openstreetmap.hu)

A vonalat 1974-ben nyitották meg, 2010-ben pedig az osztrák Doppelmayr közreműködésével teljesen felújították. E felvonó egyik érdekessége, hogy Sentosa és a szingapúri-fősziget Faber nevű magaslata között közlekedve egy középállomást (Harbourfront station) is érint, amely konkrétan egy irodaház egyik tornyában helyezkedik el, 69 méter magasan.

szp_01.jpg

Sentosa felé tartó kötélpálya középállomása: az irodakomplexum tornyaiban multinacionális cégek képviseletei működnek. (Flickr.com - Zoe Shuttleworth)

Ahogy említettem, a középállomás és Sentosa között egy viszonylag széles öböl helyezkedik el, természetesen nem kis hajóforgalmat bonyolítva le, így a felvonóoszlopokat magas vasbeton építményekre telepítették, ennek ellenére sajnos 1983-ban egy olajfúró hajó tornyának mégis sikerült beleakadnia, melynek következtében két kabin 55 métert zuhanva a tengerbe esett, hét ember életét kioltva. A nyomozás lezárása, valamint a közel hét hónapig tartó helyreállítás után számos biztonsági óvintézkedést léptettek életbe, hogy többé ne forduljon elő hasonló tragikus baleset.

szp_02.jpg

Az öböl feletti szakaszt a 2010-es felújítás során 30 méterrel magasabbra emelték: a vasbeton építményre nagyobb méretű felvonóoszlopot telepítettek. (lift-world.info - 123erFan240d)

A gyászos eseményt leszámítva a kötélpálya a turisták körében töretlen népszerűségnek örvend - 1997-ben például a 25 milliomodik látogatót köszönthették. A 2010-es rekonstrukció után a megújult és nagyobb befogadóképességű kabinflottát egy VIP, azaz luxus szállítóegységgel is kiegészítették: a fényűző kabint kényelmes bőrkanapékkal, mini házimozival, italhűtővel és Swarovski kristályberakású üvegpadlóval szerelték fel - miközben az utazók a lenyűgöző szingapúri körpanorámában gyönyörködhetnek.

szp_07.jpg

Kötélpálya egyik leglátványosabb szakasza az irodaház felől nézve - Sentosa irányába. (flickr.com - williacw)

szp_03.jpg

Sentosa sziget, végállomás. A háttérben a másik - 2014-ben átadott felvonó oszlopai láthatóak, valamint jobbra a Skyline park ülőliftjének egyik oszlopa is kivehető. (flickr.com - Leonora Enking)

szp_04.jpg

Ez már történelem, méghozzá a 2010-es nagy felújítás előtti időkből. Az előd-liftet a svájci Von Roll gyár szállította. Megfigyelhető, hogy az új változattal ellentétben ez kétköteles rendszerű volt, azaz a felső, fix tartó-kábelen gurultak a kabinok futóművei, a vékonyabb (végtelenített) vonókábel pedig mozgatta őket. (flickr.com - Leonora Enking)

szp_05.jpg

Ezen a fotón jól látszik a kétköteles rendszer lényege. (flickr.com - Emran Kassim)

 

Kapcsolódó oldalak:

Szólj hozzá!

Címkék: város Szingapúr Doppelmayr gondola-lift CWA Sentosa


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr838473270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.