Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: Sielők.hu
    Lapszemle: Sielők.hu 2018. december 01. 20:30Gastein: átadták a kabinos liftet a síterepen (kép: www.skigastein.com) A síterep schlossalmi részét a völgyből eddig egy vasúttal, majd egy nagykabinossal érhettük el. A kissé időigényes...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2015.07.09. 18:56 BundesBlog

Lecserélik Németország legmagasabb hegyére közlekedő felvonóját

Nemrégiben adta hírül a Frankurter Allgemeine Zeitung, hogy elkezdődtek a 2962 méter magas Zugspitze bajorországi oldalán közlekedő felvonójának megújítási munkálatai. A projekt körülbelül két évig fog tartani, a tervek szerint a meglévő kötélpályát 2017 májusáig üzemeltetik, párhuzamosan az új felvonó építésével. 2017 májusa és decembere közt pedig a hegy gyomrában közlekedő fogaskerekűvel, valamint a vasút felső végállomásától induló lifttel (a Zugspitz-Gletscherbahnnal) helyettesítik. Ezen kívül természetesen van más feljutási eszköz is, hiszen az osztrák (azaz a tiroli) oldalon is üzemel egy hasonló, nagykabinos konkurencia.

Ahogy a blog oldal egy régebbi bejegyzésében is volt szó róla, a hegy meredekebbik felén közlekedő Zugspitze-felvonót, vagy más néven Eibseebahnt 1963-ban adták át a turistáknak. A lift völgyállomása a névadó Eibsee - hegyi-tó mellett található, két kabinja egyenként 44 személyes. A mindössze 2 darab tartóoszloppal rendelkező kötélpálya az 1952 méteres szintkülönbségével a maga nemében is monumentális, a völgyállomás 998 méteren, a hegyi-állomás 2950 méteren található, az utazás pedig kevesebb, mint 10 percig tart.

eibseeseilbahn-1.jpg

Ötvenkét éves szolgálat után lassan búcsúzik a jelenleg üzemelő Eibseebahn (Wkipédia - Michael J. Zirbes)

eibsee-seilbahn-3.jpg

A jelenlegi hegyi állomás.. (Flick.com - Ian Fisher)

eibseebahn-neu-01.jpg

.. és az új látványképe. (zugspitze.de)

A teljesen új, 4,5 kilométer hosszú kötélpályát a tervek szerint csak egyetlen (acélszerkezetű) felvonóoszlop fogja alátámasztani, melynek magassága eléri a 127 métert, ezzel túl is szárnyalja az osztrák Kitzsteinhorn síterepen lévő felvonóoszlop magassági világrekordját. A kötelek 3213 méteres, alátámasztás-nélküli távja is világcsúcsnak fog számítani ebben a műfajban. Az új kabinok nagyobb befogadóképességűek, azaz 120 személyesek lesznek és ahogy egy korszerű, nagykabinos lifteknél elvárható, üvegablakaik egészen a padlóig érnek majd. A személyszállító egységekről jelenleg csak ennyit lehet tudni, a dizájnjukat egyelőre titokban tartják.

A Bajor-Alpok jelképének számító Zugspitzét évente egyre több turista és síző keresi fel, azonban a 44 személyes kabinpár szállítókapacitása (mely félóránként közlekedik oda-vissza) már nem elégséges a megnövekedett tömeggel szemben: a legnagyobb csúcsforgalom idején előfordulhat akár két és fél órás várakozás is a völgyállomásnál, ilyenkor kb. 4000 ember is megfordul a hegycsúcs keresztjénél. A határ túloldalán, közvetlen a szomszédban pedig ott van a korszerűbb és kényelmesebb felvonóval rendelkező, osztrák konkurencia, így az üzemeltetőnek mindenképp lépnie kellett, még ha a projekt megvalósítása kb. 50 millió Eurót is követel.

 

Kapcsolódó oldalak:

Szólj hozzá!

Címkék: Németország nagykabin Bajorország Zugspitze


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr1007613142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.