Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2015.06.24. 11:04 BundesBlog

Kötélpálya a városban 11.: Köln felvonója

Városi kötélpályákkal kapcsolatban a Rajnáról esett már szó, amikor is a németországi Koblenz városa feszített ki kábelt a folyó fölé 2011-ben, méghozzá a kétévenként megrendezett országos kertészeti és tájépítészeti kiállítás (németül Bundesgartenschau) apropója miatt. Az ötlet persze nem volt új keletű, hiszen már jóval korábban, 1957-ben a kiállítás akkori aktuális rendezője, Köln is átadta saját, Rajna felett átívelő felvonóját. Az elsőbbség tehát mindenképp Kölné, olyannyira, hogy abban az időben ez volt Európa első, folyam felett átívelő kötélpályája. Nyomvonalát az akkor még nem létező Zoobrücke mellett, a kiállítóhelyeknek otthont adó Deutz városrészbeli Rheinparknál, valamint a Riehl városrészbeli állatkert között jelölték ki. A munkálatokkal a német PHB-t bízták meg (róla lásd. Bleichertről írt bejegyzést). Az ünnepélyes megnyitón az első utasok között ott volt az akkori nyugatnémet kancellár (és egyben Köln korábbi főpolgármestere) Konrad Adenauer is.

koelner-seilbahn-01.jpg

Megnyitó ünnepségen az egyik kabinban, Konrad Adenauer nyugatnémet kancellár. (www.aachener-zeitung.de - Kölner Seilbahn GmbH)

A gondola-lift forgalmát jelenleg is ugyanazokkal a négyszemélyes kabinokkal bonyolítják le, a flotta összesen 44 darabos. A kötelek alátámasztásáért felelős, három felvonóoszlop közül a legmagasabb eléri az 50 métert.

koelner-seilbahn-05-wiki.jpg

Kötélpálya egyik felvonóoszlopa nem messze a Riehl városrészben található állatkert közelében. (Wikimédia - HOWI)

Miután az országos seregszemle lezajlott, 1963-ban az előbb említett Zoobrücke építésébe kezdtek, melynek folyományaként a kötélpályát lebontották, mivel az egyik oszlopa pontosan a tervezett híd útjában állt. Hosszú tanácskozások és viták után - például zavarja-e majd az autósokat a felettük közlekedő kabinsor - úgy döntöttek, hogy módosított nyomvonallal, de visszaépítik a felvonót. A kötélpályát a Rheinparknál kissé meghosszabbították, így elfért a frissen megépült híd mellett, majd afelett áthaladva megy tovább az állatkert irányába. 1966-ban tehát megindulhatott a forgalom mind a hídon, mind a kötélpályán egyaránt. 

koelner-seilbahn-02-lw.jpg

Rajna déli partja (Deutz) felé.. (lift-world.info - kaldini)

koelner-seilbahn-06-wiki.jpg

.. valamint az északi partja (Riehl) felé, alatta a Zoobrückével. (Wikimédia - Maxim75)

koelner-seilbahn-03-wiki.jpg

A felvonó egyik végállomása a Rheinpark szélénél, mellette a később épült Claudius Therme nevű gyógyfürdő, amely még épp idefért.. (Wikimédia - 1971markus)

koelner-seilbahn-wiki-07.jpg

A-Rosa Aqua nevű folyami cirkáló, háttérben a felvonó egyik kabinjával. (Wikimédia - Rolf Heinrich, Köln)

2014 októberében a lift újra az újságok címlapjaira került, sajnos nem igazán pozitív vonatkozásban, szerencsére személyi sérülések nélkül: nem sokkal az üzemzárás előtti órában hatalmas szélvihar támadt, aminek következtében az egyik gondola-kabin futóművének egy görgője leugrott a teherhordó kötélről, a biztonsági rendszer pedig leállította az egész kötélpályát. Ekkor összesen két kabinban tartózkodtak, az egyikben egy kétgyermekes család, a másikban egy unokatestvérpár. A késő estig tartó mentési akció során a kabinból kötéllel engedték le az utasokat, a család esetében a Rajnára vezérelt tűzoltóhajó fedélzetére, mivel ők éppen a folyó felett vesztegeltek.

Hírdás a mentési akcióról a német ZDF csatornán (youtube.com)

Update cikk:

Kapcsolódó oldalak:

1 komment

Címkék: város Németország gondola-lift Rajna


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr557527452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.11.23. 12:56:38

Óóó, de nagy királyság lehet ez is.Pestre is kéne ilyen, a Gellérthegytől, vagy inkább a János hegytől mehetne a Deákig, vagy bárhová.Úgy tudom, vannak/voltak is ilyen tervek, de talán majd az unokáinknak megvalósul.Pedig szerintem hatalmas látványosság volna.