Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: Sielők.hu
    Lapszemle: Sielők.hu 2018. december 01. 20:30Gastein: átadták a kabinos liftet a síterepen (kép: www.skigastein.com) A síterep schlossalmi részét a völgyből eddig egy vasúttal, majd egy nagykabinossal érhettük el. A kissé időigényes...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2015.02.18. 14:15 BundesBlog

A Drezdai Sikló - 120 éves történelem

Drezda Loschwitz városrésze már önmagában igazi technika-történeti érdekességnek számít: egyrészt itt található a (korábbi bejegyzésben már bemutatott) 114 éves, ma is közlekedő függővasútjuk, másrészt pedig nem messze tőle északabbra üzemel a nemsokára 120 éves fennállását ünneplő siklójuk. Mindkét jármű gyakorlatilag az Elba hídja mellett fekvő Körnelplatz környékére fut be.

A modern házakat leszámítva békebeli hangulatot őrző városrész kanyargós utcái mellett haladó, kb. fél kilométer hosszú és 96 méteres szintkülönbséget leküzdő vonalon két siklójármű közlekedik ingaüzemben. Mindkét végállomás (Loschwitz és Weißer Hirsch) után közvetlen egy-egy rövidebb alagútban közlekednek a járművek, majd kiérve a kanyarokkal tűzdelt nyílt pályára egy viaduktnál térnek ki egymás mellett.

A siklót 1895-ben adták át, először gőzüzem hajtotta a kötélpályát, majd nem sokkal később 1909-be átálltak a koreszűbb, elektromos üzemeltetésre. Az 1930-as években a vonalat felsővezetékkel, a járműveket pedig áramszedővel látták el, mely a világításhoz és fűtéshez szükséges energiát hivatott volt szolgáltatni. A második világháború idején  - hasonlóan a szomszédos függővasúthoz - a Drezdai bombázásokat kisebb károkkal sikerült átvészelnie, a járművek is megmenekültek a teljes pusztulástól, mivel a légi riadó alkalmával azokat az alsó, valamint a felső végállomásnál lévő alagútban tárolták.

A siklót többször is korszerűsítették, ezek közül a legjelentősebb rekonstrukciókat 1978/1979-ben és 1993/1994-ben hajtották végre. A járműveket összesen háromszor cserélték le korszerűbbre: 1934-ben, 1962-ben (elektromos ajtó vezérléses kivitel), illetve 1993-ban. Az utolsó csere alkalmával tűntek el a kocsik tetejéről az áramszedők, a pályáról pedig a felsővezetékek. A Drezdai Sikló 1984 óta műemlékvédelem alatt áll.

dresden-ssb-01.jpg

A Drezdai Sikló 1900-ban készült képeslapon. Jól kivehető a pálya közepén található viadukt, ahol a szerelvények találkoznak. (Wikimedia - Alexander Fischer - repr.: LC-DIG-ppmsca-00960)

dresden-ssb-02.jpg

Viadukt pályája közelről, valamikor a nyolcvanas évek közepéről, az NDK-s időkből. Jól látszik, hogy a járművek itt még áramszedőkkel rendelkeznek. A szerelvényeket mozgató kötélpályát a kanyaroknál terelő görgőkkel vezetik. (Wikimedia - Bundesarchiv, Bild 183-1985-0927-007 / CC-BY-SA)

dresden-ssb-03.jpg

Az alsó alagút mögött található völgyállomás a negyedik generációs járművel. Stílusában és festésében az elődöt követi. (Wikimedia - Norbert Kaiser) 

dresden-ssb-04.jpg

Weißer Hirsch nevű felső végállomás az alattunk lévő alagút bejárata felől nézve. (lift-world.info - E. Schurr)

dresden-ssb-05.jpg

Loschwitz városrész a sikló viaduktjával és "púpos" Wartburgokkal.. (Wikimedia - Deutsche Fotothek)

Videó a vezetőállásból nézve - lefelé menet. Egyébként útközben a vezérlő résznél senki sem tartózkodik, a szerelvényeket központilag irányítják.

Témához kapcsolódó oldalak:

Szólj hozzá!

Címkék: sikló Németország Drezda


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr457177311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.