Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2015.01.23. 12:06 BundesBlog

Családi vállalkozásból piacvezető kötélpálya-cég: a Doppelmayr

A Kötélpálya-blog nem kevés számú bejegyzésében szerepel az osztrák Doppelmayr cég neve. Nem véletlenül, hiszen napjainkra a világ legnagyobb kötélpálya-konstruktőrévé vált.

doppelmayr-logo-wiki.jpg

Cégér az egyik nyolcszemélyes gondola-kabinban. A név alatti negyedik piktogram egyébként már nem érvényes: 2003-ban az épületfelvonó-divíziót a svájci versenytárs, a Schindler csoport vásárolta fel. (Wikimédia - Bene16)

A vállalatot 1892-ben alapította Konrad Doppelmayr az ausztriai Wolfurtban - a székhely jelenleg is itt található. A családi vállalkozás ekkor még különböző ipari berendezések és alkatrészek, mint például erőmű-turbinák, famegmunkáló eszközök, hidraulikus prések gyártásával foglalkozott. Fia, Emil a húszas évek végén vette át az irányítást, rátermettségét bizonyította az a tény is, hogy a nagy gazdasági világválság idején egyetlen alkalmazottját sem kellett elbocsátania. 1937-ben gyártották le legelső (húzólift típusú) felvonójukat a Vorarlberg tartományban lévő Zürs am Arlberg számára.

A második világháború alatt egy német gépgyár leányvállalataként a Harmadik Birodalom utasítására hadi üzemként működött tovább. A háború után újra a család irányítása alá került a vállalkozás, a negyvenes évek közepétől pedig ismét a felvonógyártás helyeződött a középpontba. 1953-ban megkapták első tengerentúli, azaz kanadai megrendelésüket. A cég fejlődése innentől mondhatni töretlen, egyre nagyobb részesedést elérve a személy- és teher-drótkötélpályák piacán. 1956-ban megnyitották képviseletüket San Franciscoban, a világ második, Doppelmayr-gyártmányú ülőliftjét pedig az Egyesült Államoknak szállították le (az első Ausztrália volt). A vállalat nevéhez számos technikai szabadalom is fűződik.

2002-ben a cég tovább bővült, miután felvásárolta a svájci Garaventa felvonógyártó vállalatot. Innentől kezdve a Doppelmay/Garaventa csoport égisze alatt működik mindkét üzem, megosztva a feladatokat: gondola és ülőliftek konstrukőre a Doppelmayr, míg a siklók és nagykabinos ingaüzemű liftek kompetenciája a Garaventa. A fúzió során nemcsak két üzemegység egyesült, mivel a Garaventa korábban felvásárolta az osztrák Girak felvonógyárat, valamint a szintén osztrák Swoboda (ma Carvatech néven működő) karosszéria- és kabingyártó vállalatot. A cég divíziójához tartozik a svájci CWA kabingyártó vállalat is.

Jelenleg az alapító dédunokája, Michael Doppelmayr vezeti a vállalatbirodalmat, amelynek világpiaci részesedése körülbelül 60%, azaz éllovas ebben az ágazatban. Irodáik, kirendeltségeik Európán és Észak-Amerikán kívül Dél-Amerikában, Ázsiában, Ausztráliában, sőt Afrikában is megtalálhatóak.

Néhány Doppelmayr/Garaventa termék, melyek a blog oldalon is szerepeltek:

peak_2_peak-terminal-blackcomb-wiki.JPG

Kanadai Whistler és Blackcomb hegyét összekötő 28 személyes gondolaliftje. A 4,4 km hosszú kötélpálya belógások elleni alátámasztásaihoz csupán 4 darab felvonóoszlopot használtak. Leghosszabb táv két oszlop között 3 km, ez a maga nemében egyedülálló a világon. A kötélpálya földtől mért vertikális legmagasabb távja 436 méter.. [Teljes cikk] (fotó: Wikimédia - Crystalmountainskier)

 DUKAS-Lastwagen-Finhaut-LKW-2.jpg

A svájci Linthal vízerőmű építkezéséhez nagy teherbírású teherliftek viszik fel az eszközöket és a munkagépeket.. [Teljes cikk] (fotó: www.blick.ch)

dagu-03.jpg

A világ legmagasabban fekvő kötélpályája a Dagu Glacier Gondola, mely Kínában, azon belül is Szecsuan tartomány északi prefektusában, Ngawa-ban található, elérve a szinte karnyújtásira lévő gleccservidéket.. [Teljes cikk] (fotó: Wikimédia / Panoramio - aisccd)

la-paz-red-line.jpg

3600 méter magasan fekvő La Paz jelenleg három városi kötélpályát üzemeltet, tömegközlekedési eszközként.. [Teljes cikk] (fotó: gondolaproject.com)

emirates-wiki.jpg

Londonban rendezett, 2012-es olimpiai játékok idején nyitották meg a Temzét 1 kilométeres hosszúságban átszelő Emirates Air Line drótkötélpályát, amelyet aTransport for London (TfL) közlekedési vállalat üzemeltet. Ez az Egyesült Királyság első városi kötélpályája, neve pedig a 45 millió fontba kerülő építkezési munkálatokat 36 millió fonttal szponzoráló, dubai székhelyű Emirates légitársaságtól származik.. [Teljes cikk] (fotó: Wikimédia - Nick Cooper)

wildspitzbahn_4.jpg

Ausztria legmagasabban fekvő felvonóját, a Wildspitzbahnt 2012-ben adták át. A 3440 méter magasan található épületkomplexumban egy kávézó is helyet kapott.. [Teljes cikk] (fotó: www.frener-reifer.com)

Venesia_people_mover.jpg

Sikló mint tömegközlekedési eszköz Velencében. Tronchetto mesterséges szigete és Piazzale Roma között ingaüzemben közlekedő járműpár főleg a turistaforgalmat szolgálja ki a város nyugati csücske, valamint a parkolóház-komplexuma között.. [Teljes cikk] (fotó: Wikimédia - Luca F)

funitel-volkswagen.jpg

Szlovákiai Volkswagen gyár autószállító liftjeinek műszaki alapja a sívilágból ismert funitel-rendszerű liftek.. [Teljes cikk] (fotó: spectator.sme.sk)

seilbahn-neu-funivie2.jpg

Keresztül-kasul a Kolmardeni Szafari-parkon Svédországban. Az eredetileg 1967-ben épített liftet 2011-ben építették át a Doppelmayr közreműködésével.. [Teljes cikk] (fotó: www.funivie.org)

.. és még egy ráadás:

las-vegas-mandalay-bay-wiki.jpg

Las Vegas, Mandala Bay nevű közforgalmú járműve - működési elve hasonló a velenceihez. A cég jelenléte az amerikai piacon eléggé jelentős. (fotó: Wikimédia - doppelmayr cable car)

 

Témához kapcsolódó oldalak:

Szólj hozzá!

Címkék: Ausztria Doppelmayr CWA Garaventa Ki kicsoda


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr777097445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.