Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: Sielők.hu
    Lapszemle: Sielők.hu 2018. december 01. 20:30Gastein: átadták a kabinos liftet a síterepen (kép: www.skigastein.com) A síterep schlossalmi részét a völgyből eddig egy vasúttal, majd egy nagykabinossal érhettük el. A kissé időigényes...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2014.12.10. 11:55 BundesBlog

Egy liftkabingyár története - CWA Constructions

Ki kicsoda rovatom első szereplője sokak számára nem ismeretlen, több bejegyzésben is szerepelt, amely ősszel ünnepelte 75 éves fennállását. A születésnap alkalmából egy kisebb kiállítás keretén belül megismerkedhettek az érdeklődők néhány, emblematikusnak számító termékükkel élőben, illetve fényképeken keresztül. A jubileumra könyvet is kiadtak, melyben részletesebben is megismerhetjük a svájci cég történetét. 

Az olteni székhelyű vállalatot Anton Frech alapította 1939-ben, eredetileg AarburgbanCarosserieWerke Aarburg néven, ahol először gépjármű-karosszériák és felépítmények tervezésével és gyártásával foglalkoztak. Tizenhét évvel később, 1956-ban dobták piacra első gondola-kabinjukat.

cwa-01.jpg

Az első kabinok 1956-ból (www.cwa.ch).

Kiállítás résztvevői:

cwa-06.jpg

Szépen restaurált, 1956-os modell korhű sífelszerelésekkel és kulcsos zárral (www.facebook.com/Seilbahntechnik).

cwa-05.jpg

Egy tengerentúli megrendelés a hatvanas évekből. DELUXE 6 típusú kabin 1965-ben debütált, az egyesült államokbeli Vail sícentrum négy évvel később rendelt belőle. Szerkezeti anyaga alumínium, panoráma üveggel ellátva. 1974-től már automata ajtómechanizmussal is kaphatóak voltak. Az itt kiállított modell még hagyományosan nyílik - jobb oldalán található, biztonsági láncra fűzött kulccsal (www.facebook.com/Seilbahntechnik).

cwa-08.jpg

Egy DELUXE 4 változat - önműködő ajtókkal, üzem közben (Nockalmbahn, Bad Kleinkirchheim, Ausztria - lift-world.info).
YouTube videó is van róla: http://www.youtube.com/watch?v=VwWGXlccdaU

cwa-03.jpg

1977-es GLACIER modell - az ajtómechanika ugyanaz. A cég terminológiájával élve: költséghatékony formatervezéssel. (www.facebook.com/Seilbahntechnik).

cwa-07.jpg

Ami a CWA-nak történelem, itt még valóság: az ausztriai Weißsee kötélpályáján, napjainkban. Ahogy az ottani bejegyzésben is írtam: a zsanéros kivitelű, automata ajtók úgy nyílnak és csukódnak, mint ahogy a normál nyílászárók szoktak. Becsukódáskor viszont figyelni kell, mert valósággal bevágódnak egyik pillanatról a másikra. (saját fotó).

cwa-02.jpg

A cég egyik legismertebb terméke. Talán nem is gondolnánk, de a képen látható, OMEGA típus harminc évvel ezelőtt, 1984-ben debütált. Azóta persze a konstrukció számos technikai korszerűsítést megélt, de az alap-dizájn még most is felismerhető, a legyártott OMEGA-példányok száma pedig már elérte a negyvenezret (www.facebook.com/Seilbahntechnik).

stubnerkogelbahn_i-32456.jpg

OMEGA típus a kétezres évek végéről, teljes plexi-oldalborítással, üzem közben (Stubnerkogelbahn - Bad Gastein, Ausztria - lift-world.info).

oriaskerek.jpg

Nekünk, magyaroknak sem kellett messzire mennünk, hogy találkozzunk e kabintípus egyikével, csak a budapesti Erzsébet téren álló óriáskerékig.. (saját fotó)

800px-Lionsafari-wiki.JPG

Ha már a nem szokványos felhasználási területeknél tartunk, íme egy állatkerti kötélpálya szafari-stílusú, rácsos kabinnal, szintén az OMEGA típusból (Kolmarden, Svédország | Wikipedia - Zoostar - CC BY 3.0).

1980-ban a cég Aachen-ből elköltözött - az új székhely Olten lett, de a név maradt CWA (nem pedig CWO).
A 2001-es év egy másik nagy fordulópont a CWA történetében, amikor is az osztrák Doppelmayr felvonógyártó vállalat felvásárolta a céget, így jelenleg az ő égisze alatt működik. Az üzlettel minden bizonnyal a svájci vállalat is jól járt, hiszen a Doppelmayr által épített gondola-lift rendszereket szinte mindig CWA kabinokkal szállítják, így volt ez olyan tengeren-túli (komoly referenciáknak számító) megbízásoknál is, mint például Bolíviában, Kanadában vagy Kínában, ráadásul az osztrák cég szerint forgalmuk és bevételük évről évre nő.

Egyéb kabintípusaik - a teljesség igénye nélkül:

A gondola-lifteken kívül természetesen más kabin-típusok és egyéb járművek gyártásával is foglalkozik a cég. A termék-paletta a Doppelmayr-fúzió előtti időkben is elég színes volt, az osztrák felvonógyártó vállalat technikai innovációinak köszönhetően azonban még tovább bővült.

g-link-wagrain.jpg

Az ausztriai Wagrainban 2013 év végén átadott, két hegyet összekötő kötélpályán 130 személyes, CWA gyártmányú kabinpár közlekedik inga-üzemben. A vertikális távolság eléri a 2300 métert (www.sonnberg.com).

cwa-09.jpg

A svájci Titlis emblematikus kabinja a CWA-tól, amely gyakorlatilag egy mozgó kilátó. Az 1992-ben átadott, nyolcvan személyes, körpanorámás személyszállító egységet a világon először forgópadlóval látták el (lift-world.info).

cwa-10.jpg

Városi sikló Nápolyban. A vonal 1990-es felújítása alkalmából új, 450 személyes - egyben a világ legnagyobb befogadóképességgel rendelkező - járműveket kapott (Wikimédia - Salento81 & Barrosh.m CC BY-SA 3.0).

Chiesa_di_Sant'Andrea_Apostolo_ou_della_Zirada_-_People_Mover_of_Venice.jpg

Doppelmayr-féle sikló Velencében: az automata vezérlésű és kábel-rendszerrel mozgatott járműpár Isola de Tronchetto parkolóházai és Piazzale Roma között ingázik 2010 óta (Wikimédia - Didier Descouens - CC BY-SA 3.0).

galzigbahn-13404.jpg

Galzigbahn 24 személyes, két-köteles, Funitel-rendszerű CWA kabinja egy látványos és egyedülálló működésű felvonóházban (St. Anton am Arlberg, Ausztria - lift-world.info)

 

Témához kapcsolódó oldalak:

  • www.cwa.ch - hivatalos honlap
  • A képek alatti linkekre navigálva a hivatkozott blog-bejegyzések olvashatók el.

Szólj hozzá!

Címkék: Doppelmayr gondola-lift CWA Ki kicsoda


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr146970795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.