Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: Síelők.hu
    Lapszemle: Síelők.hu 2019. október 09. 09:54Ritka baleset: kisrepülőgép akadt fenn a sílift drótkábelein Teglio település mellett található Prato Valentino (Valtellina) síterep ülőliftjébe repült bele egy ultrakönnyű típusú repülőgép,...
  • Lapszemle: index.hu
    Lapszemle: index.hu 2019. augusztus 11. 18:11Valaki jó ötletnek gondolta elvágni a drótkötélpálya kötelét Szándékosan elvághatták egy népszerű idegenforgalmi látványosság, a Vancouvertől északra lévő Sea to Sky 885 méter magas...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2019. május 12. 12:17"Nézze meg a Mátrát libegve is!" Átadták a Mátra első libegőjét, amely Mátrafüred-Sástót köti össze az Oxygen Adrenalin Parkkal. Az Oxygen Adrenalin Park saját finanszírozásában építette meg...
  • Lapszemle: Síelők.hu
    Lapszemle: Síelők.hu 2019. február 27. 18:09Norvégia: Porsche dizájnt kapott az új kabinos lift (Bartholet Maschinenbau AG - News) A norvég Narvik városa, és a felette található Narvikfjellet síterep egy jelentős fejlesztéssel...
  • Lapszemle: Síelők.hu
    Lapszemle: Síelők.hu 2018. december 01. 20:30Gastein: átadták a kabinos liftet a síterepen (kép: www.skigastein.com) A síterep schlossalmi részét a völgyből eddig egy vasúttal, majd egy nagykabinossal érhettük el. A kissé időigényes...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

CoubCoub

 

Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2014.11.10. 11:04 BundesBlog

Kötélpálya a városban 10.: La Paz felvonórendszere - tömegközlekedés 3600 méteren

A bolíviai La Paz a Choqueyapu folyó kanyonjában egy fennsík alatt fekvő város 3600 méteres tengerszint feletti magasságban. Ez jelenleg a világ legmagasabban fekvő "fővárosa", egyes internetes források szerint ennek köszönhető az a jelenség is, hogy gyakorlatilag tűzbiztos. Az adatokhoz hozzátartozik, hogy La Paz egy "kvázi főváros", azaz Bolívia adminisztratív székhelye, hivatalosan az "alkotmányos és igazságszolgáltatási fővárosa" Sucre.

Az igen sűrűn lakott város másik érdekessége az idén átadott kötélpálya-rendszere, mely nem csak idegenforgalmi célokat szolgál, hanem az ottani tömegközlekedés gerincének is szánják. Városi minőségében pedig ez a világ leghosszabb felvonó-rendszere, valamint a legmagasabban fekvő is. A gondola liftek segítségével a kis utcácskák felett légvonalban, könnyedén eljuthatunk egyik városrészből a másikba, beleértve a szomszédos, 4150 méter magasan fekvő(!) El Alto települést is (ahol a nemzetközi repülőtér található), mindezt a topográfiai adottságokból fakadó jelentős szintkülönbségek leküzdésével. A két város között egyébként az autóval történő eljutás a kanyargós utak és a nagy forgalom miatt sokkal hosszabb időt vesz igénybe például az ingázók számára.

la-paz-terkep-s.png

La Paz kötélpálya-hálózatának térképe (a térképre kattintva nagyobb változat jelenik meg - Wikipédia - Michael F. Schönitzer/OpenStreetMap - CC BY-SA 3.0).

Jelmagyarázat a térképhez:
Piros vonal - "Línea Roja": hossza: 2,4 km, állomások száma: 3, menetidő: 10 perc, átadva: 2014 május
Sárga vonal - "Línea Amarilla": hossza: 3,9 km, állomások száma: 4, menetidő: 13,5 perc, átadva: 2014 szeptember
Zöld vonal - "Línea Verde": hossza: 3,7 km, állomások száma: 4, menetidő: 16,6 perc, építés alatt

A liftek nem csupán két végponttal, hanem köztes felvonóállomásokkal is rendelkeznek, ezért ugyanolyan hatékonyan használhatók, mintha egy metróhálózatról lenne szó. A kötélpálya építésével - a blog oldalon már többször is említett - osztrák Doppelmayr vállalatot bízták meg, ezzel is gyarapítva nem kevés számú nemzetközi referenciájukat. A tervezéskor természetesen nemcsak a gyors eljutás volt a fő szempont, hanem a minél nagyobb szállítókapacitás is.

la-paz-red-line.jpg

"Línea Roja", azaz a Piros vonal La Paz épületei felett. A kabinok egyenként tízszemélyesek és a sícentrumokból már jól ismert, svájci CWA szállította őket (gondolaproject.com).

la-paz-red-line-2.jpg

Piros vonal egyik kabinja belülről. Az ilyen gondola-kabinok bevetési területei inkább síterepek szoktak lenni, ezért ott hőszigetelt kárpit- vagy műbőrpadokat használnak, az itt látható fapadok helyett. A belső kialakítás bizonyos keretek közt moduláris és a megrendelő kívánsága szerint állítják össze (www.scmp.com).

 

la-paz-yellow-line-2.jpg

Sárga vonal La Paz egyik utcájából nézve (flickr.com - mrduranch - CC BY-NC-SA 2.0).

Noha a piros és sárga vonalak még csak az idén kezdtek el üzemelni, a zöld vonal pedig építés alatt áll, a politikusok már a bővítésen gondolkodnak, ezt erősíti meg az a hír is, hogy Bolívia elnöke, Evo Morales öt újabb vonal építését jelentette be.

Videó a Piros vonalról.

 

Kapcsolódó oldalak:

Szólj hozzá!

Címkék: város Bolívia Doppelmayr kabinos-lift gondola-lift két-sebességes La Paz CWA


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr286879039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.