Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2014.06.15. 15:46 BundesBlog

Grünbergbahn - Gmunden új felvonója

Ausztria - Salzkammergut-régió:

A festői Traunsee mellett fekvő Gmunden településtől délkelet felé sétálva találhatjuk Grünberg - osztrák viszonylatban alacsonynak számító - 984 méteres hegyét. Magassága azonban már elegendő ahhoz, hogy megcsodálhassuk Salzkammergut elénk táruló hegyvidékét és magát Traun tavát.

A hegyre közlekedő, darabonként négyszemélyes, kiskabinos, gondola-liftet 1957-ben adták át a forgalomnak, mely egészen 2010-ig működött. Habár az üzemeltetést 2017-ig - azaz kereken a hatvanadik évfordulójáig tervezték, biztonsági megfontolásokból hét évvel korábban le kellett állítani.

gruenberg-4-lw.jpg

2010 előtti állapot - Grünberg eredeti liftje (lift-world.info)..

gruenberg-8-wiki.jpg

.. háttérben Gmunden északi részével
(Wikipédia - Christoph Waghubinger - CC-BY-SA-3.0-at).

gruenberg-5-lw.jpg

Völgyállomás felől nézve volt a "legmegkapóbb" a kötelek belógása - ez persze nem természetellenes állapot (lift-world.info).

gruenberg-6-lw.jpg

1957-es kabinok egyike a felvonóházban. A lift elbontása után néhányukat elárverezték (lift-world.info). 

Szűk négy évnyi szünet (pontosan 1325 nap) után, 2014 június 14-én ünnepélyesen megnyitották az új, 60 személyes kabinpárral rendelkező Grünberg-kötélpályát. A régi gondola-rendszerhez képest teljesen más fajtájú, ingaüzemű liftetSteurer felvonógyártó vállalat közreműködésével építették, a két kabint a Carvatech vállalat szállította, mely az osztrák Swoboda karosszéria-gyár utóda, az előd cég kabinjai közlekedtek a régi Grünberg-kötélpályán. Ezekből 17 darab árverezésre került egyenként 100 eurós kikiáltási árral.

grünberg-2-obermair-fb.jpg

Új lift építésével érkezik a kétdarabos 60 személyes kabinflotta egyike (Obermair Transporte-Erdbau GmbH).

gruenberg-3-stadtamt-gmunden-fb.jpg

Készül a hegytető állomásának üvegépülete (Stadtamt Gmunden).

gruenberg-gruenberg-1-fb.jpg

A feltámadás - felvonó első útjainak egyike Gmunden felett. A mai trendnek megfelelően a kabin belső energiaellátását a tetőre szerelt napelemek biztosítják (Grünberg-Seilbahn Gmunden).

gruenberg-fest.jpg

Első ünnepi menet 1957 vs. 2014
(www.seilbahn-nostalgie.ch / Grünberg-Seilbahn Gmunden).

gruenberg_blick.jpg

Kilátás Grünbergről (www.gruenberg.info - Leo Himsl).

Témához kapcsolódó oldalak:

2 komment

Címkék: akkor és most Ausztria Steurer Carvatech Swoboda Gmunden Grünberg


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr156303556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petimegmondja 2015.11.25. 11:37:20

A régi kis kabinok bájosak voltak. Volt egy amolyan Fiat 500-as oldtimer feelingjük. Volt karakterük, ami illett a városka karakteréhez is.
A hegyen volt sílift is és mindenki "a mi házihegyünk"-nek hívta.

Ez a böhöm egy presztízsberuházás, amire csak a tartomány 30 Millió eurót költött. Sosem fog megtérülni. Volt szó róla, hogy esetleg meghosszabbítják a Traunsteinre, de nem lett belőle semmi.
Így viszont van egy 600 fő/óra kapacitású lift egy dombra, aminek a tetején konkrétan egy darab teraszos fogadó van 80/120 férőhellyel, továbbá most már egy nyáribob-pálya is. A dombtető teljes területe pár ezer m2, ahol max 3-400 ember férne el, ha úgy állnak, mint a heringek.
A politikusok nagyzási hóbortjának és az adófizetők pénzének hűtlen kezelésének állítottak vele emléket.

(Érdekes mellékszál, hogy az építkezés azért csúszott két évet, mert a lift alatt húzódó telkek tulajai is szerették volna teletömni a zsebeiket a telkeik feletti légtér szolgalmi jogáért irreálisan magas összeget követelve. Végül nem kaptak semmit, viszont fizethettek sok százezer euró perköltséget.)

BundesBlog · http://kotelpalya.blog.hu 2015.11.25. 16:18:01

@petimegmondja: Érdekes háttérinfók! Úgy látszik ott sem minden fenékig tejfel. :) Egyébként számos osztrák síhelyen én is észrevettem ezt a jelenséget, amikor is inkább presztízs jellegű beruházások történtek, háttérbe szorítva a racionális igényeket.