Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2014.04.25. 11:55 BundesBlog

Békebeli függés - a Drezdai Függővasút

Drezda Loschwitz városrészében igazi technikai érdekességre bukkanhatunk: a Drezdai Közlekedési Vállalat által üzemeltetett jármű műszakilag egy sikló, illetve egy függővasút keveréke, amelyet közel száztizenhárom évvel ezelőtt adtak át a forgalomnak, a múlt század fordulóján 1901-ben - majdnem egy időben a síkpályás Wuppertali függővasúttal. Mindkét, akkori időben futurisztikusnak számító közlekedési eszközt a kölni születésű mérnök és feltaláló géniusz, Eugen Langen tervezte. Fontos megjegyezni, hogy a Wuppertal-ban közlekedő függő-szerelvények önjáróak és nem kábelhajtásúak, mint itt.

A Drezdai függővasutat többször is felújították, meghagyva az eredeti, békebeli stílusjegyeket, a második világháború alatti bombázásokat pedig sértetlenül átvészelte (mondhatni csodával határos módon, hiszen Drezdát a szövetségesek majdnem a földdel tették egyenlővé). Mindezeknek köszönhetően még most is üzembiztosan működik és szállítja - főleg turistákból álló utasait Oberloschwitz városrész dombtetejére és vissza, az Elba partjához nem messze.

A 84 méter szintkülönbséget áthidaló vaspálya-pár 33 darab acéltraverzen nyugszik, legnagyobbika pedig eléri a tizennégy méteres magasságot. A 274 méteres távot komótos tempóban, körülbelül 2,5 perc alatt teszi meg, persze felesleges rohannia, hiszen itt maga az utazás a lényeg.

Képek forrása: Wikipédia

ds-1.JPG

Robusztus konstrukció a technika hőskorából. A vaspálya-pár nem nyílegyenes: a felső, illetve alsó szakaszán vannak benne enyhe ívek, ilyenkor alul egy vezetősínpárral "terelik" a járművet.

ds-2.JPG

Alsó végállomás beszállóhelye.

ds-3.jpg

Loschwitz - Oberloschwitz. Drezda dombos - magyar hasonlattal élve svábhegyi hangulatú városrésze. A végállomás felett egy kilátó épülete található.

ds-4.jpg

Képeslap nemsokkal a megnyitás utáni időkből.

Videó a függővasútról és a hangulatos városrészről.

Témával foglalkozó oldalak:

Szólj hozzá!

Címkék: sikló Németország Drezda


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr366082178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.