Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2014.01.19. 18:35 BundesBlog

Kötélpálya a városban 7.: Kötélen a Rajna felett

Németországban kétévente rendezett országos kertészeti és tájépítészeti kiállítás, németül "Bundesgartenschau" olyannyira nagy attrakciónak számít arrafelé, hogy a 2011-es eseménynek otthont adó Koblenz városa ennek apropóján egy komplett kötélpályát is felépítetett, amely nem csupán a szintbeli különbség leküzdése, hanem a két helyszínt elválasztó Rajna - valamint egy vasúti pályaudvar átszelése miatt is készült.

Az esemény ihletésére "BUGA" fantázianévre keresztelt liftnek vertikálisan körülbelül 112 méter kell leküzdenie, ennyivel magasabban található az Ehrenbreitstein erődítménye melletti végállomás a másik, óvárosi St. Kastor bazilika "kertjében" épült végállomástól. A 18 darabos - egyenként 35 személyes kabinflottából a kilátás lenyűgöző.

Kitzbühel vagy a kanadai Whistler síterepéről már ismerős, úgynevezett 3S, azaz "Dreiseilumlaufbahn" - háromköteles rendszerű liftet az osztrák Doppelmayr cég építette. Azoknál két hegycsúcs összekötése volt a cél, amelynek műszaki kihívásai után ez a helyszín már nem okozhatott különösen nagy gondot a társaságnak.

Röviden a 3S rendszer lényege: mivel a kabinok önmagukban is nagy súllyal rendelkeznek ezért a kötélpálya 1 végtelenített vonókötélből és 2-2 fix teherhordó acélkábelekből áll, amelyeken a kabinok a futóműveikkel végiggurulnak, ezáltal nagyobb fesztávot lehet áthidalni kevesebb alátámasztással (felvonóoszlop telepítéssel), ráadásul a két teherhordó kötélnek köszönhetően a kabinok jobban ellenállnak az erős oldalszélnek, mint szimpla köteles társuk. (A "járműveket" a végállomásokon a vonókötélről lejövet egy lassabb sebességgel megfordítják, ezalatt lezajlik a be- és kiszállás folyamata, majd útjukat folytatják tovább az ellenkező irányba.)

map.jpg

BUGA kötélpálya elhelyezkedése (openstreetmap.org)

buga_2011-4.jpg

Basilika Sankt Kastor mögötti völgyállomás madártávlatból... (Wikipédia)

buga_2011-3.jpg

...és közvetlen közelről (Wikipédia).

buga_2011_5.jpg

A 3S rendszerű kabin futóműve közelről: a két szélső a fix teherhordó kötél, a középső pedig a mozgatásért felelős, végtelenített vonókötél. A végállomáson a vonókötélről lejönnek a kabinok, hogy egy sokkal lassabb sebességgel körbeforduljanak, miközben a ki- és beszállás folyamata lezajlik. (www.lift-world.info)

buga_2011_6.jpg

A végállomásokon a kabinok visszafordulnak (www.lift-world.info).

buga_2011-1.jpg

Átszelve a Rajnát az erődítmény felé vezet az út (Wikipédia).

buga_2011-2.jpg

Menet közben az erődítmény felől nézve (Wikipédia).

Kapcsolódó témák:

Szólj hozzá!

Címkék: város Németország 3S Doppelmayr gondola-lift két-sebességes Koblenz


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr355770455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.