Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: Sielők.hu
    Lapszemle: Sielők.hu 2018. december 01. 20:30Gastein: átadták a kabinos liftet a síterepen (kép: www.skigastein.com) A síterep schlossalmi részét a völgyből eddig egy vasúttal, majd egy nagykabinossal érhettük el. A kissé időigényes...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2013.07.08. 09:27 BundesBlog

Két csúcs között: a kanadai Peak 2 Peak kötélpálya

A helyszín a kanadai Vancouvertől 125 km-re található Whistler Blackcomb sírégió. A 2008-ban átadott, összesen 28-darabos egyenként 28 személyes kabinflottával rendelkező kötélpálya két hegycsúcsot (Whistler-t és Blackcomb-ot) és annak síterepeit közvetlen köti össze 1800 méteres magasságban, így nem kell feltétlen a völgy-állomásig lesíelni vagy lifttel leutazni, hogy a másik csúcsot elérjük.

A felvonó kiépítésével az osztrák Doppelmayr céget bízták meg, akiktől a Kitzbühel-ben már bevált, háromköteles (3S) felvonórendszert rendelték meg (hasonlóan a kanadai igényekhez, ott is két hegycsúcsot kötöttek össze). A rendszer lényege, hogy a kabinok futóművei két párhuzamos kötélen gurulnak, egy végtelenített vonókötél pedig magárért a mozgatásukért felelős (több-köteles rendszer elvéről bővebben itt).

A 4,4 km hosszú kötélpálya belógások elleni alátámasztásaihoz csupán 4 darab felvonóoszlopot használtak. Leghosszabb táv két oszlop között 3 km, ez a maga nemében egyedülálló a világon. A kötélpálya földtől mért vertikális legmagasabb távja 436 méter, e szédítő magasságot az utasok is megcsodálhatják, mivel a kabinflottából két darab korláttal körbevett üvegpadlóval van ellátva (megkülönböztetésükre, ezek külsőre nem piros, hanem ezüst fényezést kaptak).

sematikus-terkep.jpg

A kötélpálya sematikus elhelyezkedése.. (ww1.whistlerblackcomb.com)

peak2peak-cad-draw.jpg

..és egy pontosabb, számítógépes terv róla (piros vonal). Jól szemlélteti a két felvonóoszlop közötti hatalmas, három kilométeres fesztávot (ww1.whistlerblackcomb.com).

peak_to_peak_gondola-mit-stuetze.jpg

A svájci CWA gyár által szállított kabinflotta egyik tagja (lift-world.info).

peak_to_peak_gondola-23631.jpg

Kötélpálya felső szakasza az egyik kabinból fotózva (lift-world.info).

glass-floor-blog.sfgate.com.JPG

Az üvegpadlós változatú kabin. Alattunk a völgy 436 méter mélyen (blog.sfgate.com).

peak_2_peak-terminal-blackcomb-wiki.JPG

Fotó a kötélpálya blackcomb-i végállomásáról (Wikipédia). A felvonóházban történő ki- és beszálláskor a kabin és a vonókötél közötti kapcsolat megszűnik és egy lassabb sebességgel fordulnak vissza. A kétsebességes elvről bővebben itt.

A témával foglalkozó oldalak:

Szólj hozzá!

Címkék: Kanada Kitzbühel 3S Doppelmayr két-sebességes CWA Whistler Blackcomb


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr925394384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.