Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: Sielők.hu
    Lapszemle: Sielők.hu 2018. december 01. 20:30Gastein: átadták a kabinos liftet a síterepen (kép: www.skigastein.com) A síterep schlossalmi részét a völgyből eddig egy vasúttal, majd egy nagykabinossal érhettük el. A kissé időigényes...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2013.02.23. 15:07 BundesBlog

Velence siklója - Venice People Mover

Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom Velencét évente rengeteg turista keresi fel a világ minden pontjáról. Ezért az autóval érkező vendégek számára a város nyugati szélén található Tronchetto nevű mesterséges szigetre parkolóházakat építettek a hatvanas években. Innen magát a fő szigetet vízibusszal, autóbusszal, vagy - főleg meleg időben - fárasztó gyaloglással lehetett megközelíteni. Ennek a problémának a kiküszöbölésére 2010-ben adták át a nagyközönségnek a Venice People Mover fantázianevű siklóvonalat. Noha a 822 méteres pálya nagyjából sík területen halad (legnagyobb emelkedése 6,2%, mely a Tronchetto-hídra felvezető 180 méteres szakaszon található) a vezető nélküli, 200-200 személyes, kötött pályás kabinpár acélkábel segítségével közlekedik a két végállomás - Isola de Tronchetto és Piazzale Roma között ingaüzemben, Marittima nevű középállomáson pedig kikerülik egymást. Az utat egyébként körülbelül 3 perc alatt megteszi. Mivel a járművek vezető-nélküliek, irányításukat pedig a tronchettoi végállomásról végzik, a peronokat üvegfallal látták el, védve a várakozó utasokat a vágányok közé való beesés veszélye ellen, melynek ajtajai a kabin ajtajaival szinkronban nyílnak és csukódnak. A siklót vagy inkább kábelvasutat az osztrák Doppelmayr felvonógyártó vállalat építette, a négyszekciós szerelvénypár pedig - szintén a síliftek világából ismert - CWA kabingyártó vállalat terméke.

tracciato_g700.jpg

A kék vonal mutatja a pálya elhelyezkedését: a felénk eső mestersége sziget az Isola de Tronchetto a parkolóházakkal, a vonal másik vége pedig a Piazzale Roma. (www.apmvenezia.com)

 Peoplemoverroma-piazzale-roma.jpg

Piazzale Roma acélvázas végállomása. A sínpálya üvegfallal izolált. (Wikimedia)

Chiesa_di_Sant'Andrea_Apostolo_ou_della_Zirada_-_People_Mover_of_Venice.jpg

Történelem és technika. A kábelvonat Piazzale Roma felé, jobbra a S. Andrea Apostolo templom. (Wikimedia)

Fermata_marittima_people_mover.JPG

 Marittima-középállomás: ez biztosítja a kapcsolatot a vasúttal, valamint a nemzetközi kikötővel. (Wikimedia)

 Venesia_people_mover.jpg

A szerelvény éppen a Tronchetto-sziget hídján halad át. (Wikimedia)

people_mover-44531.jpg

A szerelvény kívülről.. (lift-world.info)

Venice_peopel_mover.JPG

..és belülről. (Wikimedia)

People_venezicea.jpg

Tronchetto végállomása és a vonal műszaki központja. (Wikimedia)

Hasznos linkek:

Szólj hozzá!

Címkék: sikló Olaszország Velence Doppelmayr CWA


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr395100178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.