Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2013.01.13. 23:15 BundesBlog

Felvonó a Szafari-parkban

A blogban volt már szó város, tengeröböl felett, vagy kolostornál közlekedő liftekről. A most bemutatandó kabinos felvonó - kötélpályák szempontjából szintén egzotikus helyen üzemel: a Kolmardeni Szafari-parkban. Észak-Európa legnagyobb állatkertje, Svédországban, Östergötland megyében található, területe eléri a 250 hektárt, becsült látogatói száma pedig az 551 ezret évente. A parkot a nagyközönségnek 1965-ben nyitották meg.

A különféle madaraknak, hüllőknek, halaknak, oroszlánoknak, zsiráfoknak, elefántoknak otthont adó állatkertet 1967-ben, sajátos attrakcióként kabinos lifttel is ellátták, megteremtve az állatkert felfedezésének eme érdekes módját. Maga a felvonó egy irányba - az óramutató járásával ellenkező irányba közlekedett, körbejárva az állatkert területét. A 3172 méter hosszú körút mentén négy állomást, az állatkert négy sarkát érintette, ebből 3 felvonóház volt alkalmas a ki- és beszállásra. Átadásakor ez volt Európa leghosszabb liftje.

4-egk_kolmarden_zoo_uebersichtsplan_de-alpinforum.jpg

A Kolmardeni Állatkert régi liftjének térképe (www.alpinforum.com).

4-egk_kolmarden_zoo_strecke_015-alpinforum.jpg

1967-ben épült lift még üzem közben (www.alpinforum.com).

4-egk_kolmarden_zoo_strecke_033-alpinforum.jpg

Az egyik fordító-állomás, ahol nincs ki- és beszállási lehetőség (www.alpinforum.com).

Mivel az állatkert vezetősége szerint a több mint 40 éves felvonó inkább önmagában volt nagy attrakció, az állatokat róla nem lehetett olyan jól megfigyelni, mert az nagyrészt a park területének szélein haladt, 2011-ben a régi liftet elbontották és az újat teljesen új területre, az állatkert Safari-parkjába telepítették, ahonnan „élvezhető közelségeben” csodálhatják meg a látogatók az oroszlánokat, zsiráfokat, medvéket, zebrákat és más egyéb vadállatokat. Az új lift pályája szintén egy nagy kört ír le, hossza 2,6 km, de ellentétben a régivel, csak egy állomással rendelkezik a többi helyen csak megfordítják a kabinokat. Nem messze a felvonóháztól az út során még egymás felett is kereszteződik hurokban a drótkötélpálya. A sípályákról már jól ismert, 78 darabos CWA gyártmányú kabinflotta egyenként 8 személyes, plexi üvegezés helyett azonban biztonsági vasrácsokkal látták el, valamint külső fényezése és belső üléshuzata zebra-, tigris-, illetve zsiráf-mintázatúak, elősegítve ezzel is a „szafariság” élményét.

map-neu-seilbahn-funivie.jpg

Térkép az új, 2011-ben átadott liftről, immáron a Szafari-park felett (www.funivie.org).

800px-Lionsafari-wiki.JPG

A 78 darabos kabinflottának és az állatkert oroszlánfalkájának egyike (Wikipedia).

seilbahn-neu-aplinforum.jpg

Az egyetlen végállomás ki- és beszállási lehetőséggel, még az építés idején. A felvonórendszert az osztrák Doppelmayr építette (www.alpinforum.com).

seilbahn-neu-funivie.jpg

Az állomás belülről (www.funivie.org).

seilbahn-neu-funivie6.jpg

Tigris-mintás svájci CWA gyártmányú szafari-kabin (www.funivie.org).

seilbahn-neu-funivie7-lang.jpg

Utazás közben tájékoztatót is hallgathatunk a parkról és állatairól, egyelőre 3 nyelven, de ahogy látszik, még bővíthető.. (www.funivie.org)

seilbahn-neu-funivie2.jpg

Az egyik szakaszon egymás felett a kötélpálya hurokban keresztezi önmagát (www.funivie.org).

seilbahn-neu-funivie4.jpg

Az egyik kabin-fordító szakasz (www.funivie.org).

seilbahn-neu-funivie3.jpg

Egy kis kanyar és mehetünk is tovább.. (www.funivie.org)

seilbahn-neu-funivie5.jpg

Nem zavarja egyáltalán az állatokat a felettük hangtalanul közlekedő lift (www.funivie.org).

Kapcsolódó téma: Hogyan működik a kis-kabinos és ülős gyorslift?

Szólj hozzá!

Címkék: Svédország Szafari Doppelmayr gondola-lift két-sebességes CWA


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr205016195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.