Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2012.12.29. 13:49 BundesBlog

Hogyan működnek a Csoportliftek?

Ennek a lifttípusnak az érdekessége, hogy noha alapegysége kis méretű kabinokból áll, nem a klasszikus módon működik, mint ahogy már itt írtam (Hogyan működik a kis-kabinos és ülős gyorslift?). Ebben az esetben általában 3-5 darab kabin fixen van rögzítve a kötélpályára, a kabincsoportok egy vagy több párt alkotnak - pl. olyan helyen, ahol a két végállomáson kívül középállomást is beiktatnak. Mivel a kabincsoport az állomásokon nem tud lejönni a kötélről (fix rögzítésű), a nagykabinos felvonókhoz hasonlóan meg kell állítani a liftet, ki és beszállás után pedig újraindítani.

A csoportlifteken belül két fajta rendszer is létezik: az egyik a végállomáson - a hagyományos kötélpályákhoz hasonlóan a kötélfordító korongon megfordulnak és folytatják útjukat vissza, a másik esetben inga üzeműek, tehát oda-vissza közlekedésűek, mint például a nagykabinos liftek.

A típus előnye, hogy minden utas kényelmesen, ülve utazhat - szemben az állóhelyes, nagykabinos liftekkel, valamint a kis-kabinos és ülős gyorsliftekhez képest egyszerűbb és olcsóbb az üzemeltethetősége. Hátránya, hogy egyszerre kevesebb utast képes elszállítani, mint - a már említett, pl. 150 személyes nagykabinos felvonók, illetve meg kell várni a következő kabincsoport érkezését. A kapacitás növelésére még több kabincsoport-párt is be lehet iktatni ugyanazon kötélpályán, ebben az esetben a liftben tartózkodva (a szabadban a „kötélen lógva”) meg kell várni a végállomásra beért kabincsoport utascseréjét.

saalbach-kohlmaisgipfelbahn.jpg

Csoportlift Saalbach egyik sípályáján (Salzburg tartomány, Ausztria; www.lift-world.info).

saalbach-kohlmaisgipfelbahn-mittel.jpg

Ugyanennek a liftnek a középállomása (www.lift-world.info).

karwendelbahn.jpg

Egy csoportlift végállomása. Itt a ki- és beszállás után megfordulnak a kabinok, folytatva visszafelé útjukat (Pertisau, Tirol, Ausztria; www.lift-world.info).

dachstein_sued-4.jpg

A Dachstein déli oldalán nemcsak nagykabinos lift megy föl, a személyzet, illetve a karbantartó egység számára egy speciális csoportlift áll rendelkezésre: a csoport egyik tagja hagyományos kabin, a másik pedig teherlift - úgynevezett Materialbahn. Ez a kis-egység ingaüzemben közlekedik oda-vissza (Ramsau am Dachstein, Stájerország, Ausztria; www.lift-world.info).

gerlossteinbahn_1.jpg

Gerlosstein-ben 2x2 kabin közlekedik, 1 kabin 27 embert képes elszállítani, kivételesen ezek állóhelyesek (Zell am Ziller, Tirol, Ausztria; commons.wikimedia.org).

Telecabine_Panoramic_Mont-Blanc-Pointe-Helbronner-wikimedia.jpg

A Mont Blanc lélegzetelállító gleccserei fölött ilyen csoportliftekkel utazhatunk szédítő magasságban (Chamonix, Rhône-Alpes, Franciaország; commons.wikimedia.org).

Szólj hozzá!

Címkék: hogyan működik Ausztria Franciaország Dachstein Mont Blanc kabinos-lift Tirol csoportlift


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr304986312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.