Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2012.11.07. 13:50 BundesBlog

Tudta-e rovat 3.: Európa legmagasabban fekvő felvonóháza

A svájci Zermatt síparadicsoma dicsekedhet ezzel a rekorddal, ugyanis a Klein Matterhorn-hegy nagykabinos liftjének felvonóháza 3820 méter magasan található, amely Európában a legmagasabbnak számít. Megépítése előtt ezt a címet a franciaországi Aiguille du Midi felvonója viselte (Chamonix), amelynek végpontja 3777 méteren fekszik. A százszemélyes kabinpár 8,5 perc alatt teszi meg a 890 méteres szintkülönbséget (a völgy-állomás 2929 méteren található). A kötélpálya engedélyeztetése nem volt zökkenőmentes. A svájci Alpesi, valamint Természetvédelmi Egyesülettel közösen tárgyalva jelölték ki a turisztikai és a természetvédelmi zóna határait. Ez alapján a Matterhorn, illetve a Monterosa régiója természetvédelmi, a Klein Matterhorn-Schwarzsee-Theodul-gleccservidéke pedig turisztikai célú besorolást kapott (a 80-as évek legelején, a Klein Matterhorn, illetve a Testa Grigia hegycsúcsa között húzódó gleccseren több síliftet is létesítettek). 1970-ben a Kormány rábólintott az építésre, a környezetvédő szervezetek tiltakozásai miatt azonban az engedélyeztetési procedúra még további 3 évet csúszott. 1973-ban a svájci Szövetségi Tanács a kifogásokat elutasította, az akadályok tehát elhárultak.

A munkálatok végül is 1976-ban kezdődtek el. A 3-4000 méter közötti magasságban a kötélpálya kiépítése a munkások számára fizikailag eléggé megterhelő volt, a felső állomás épületének létrehozása is nagy kihívás elé állította mind az építőket, mind a mérnökök egyaránt. A 2000 köbméternyi, fagyállóval és meleg vízzel kevert betont hőszigetelt tartályokban, helikopterrel szállították a hegycsúcsra, ahol az építőmunkásoknak nem ritkán a -40 Celsius-fokos hőmérséklettel, hóviharokkal, valamint 100 km/órás orkánokkal is meg kellett küzdeniük. A munkálatok azonban sikeresen befejeződtek és 1979 decemberére, a síszezon kezdetére átadhatták a nagyközönségnek.

seilbahn_kleinmatterhorn.jpg

Klein Matterhorn liftje, a kiálló hegycsúcson a végállomással. (Wikipedia)

seilbahn_kleinmatterhorn-bergstation.jpg

Felső felvonóház a zord csúcson. Megépítése nem kis mérnöki teljesítmény volt.
(www.snowmi-online.de)

seilbahn_kleinmatterhorn-ueber-theodul.jpg

A százszemélyes kabin éppen a Theodul-gleccser felett halad el nyáron.
(Wikipedia)

klein-matterhorn-spitze.jpg

A kilátó táblája büszkén hirdeti az európai rekordot. A lifttől egy hegybe vájt alagút vezet a gleccsersípályákhoz. Középtájt az alagútban egy hagyományos személyfelvonóval feljuthatunk a 3883 méteres hegycsúcs teraszára. A 360 fokos panorámában megcsodálhatjuk a Svájci-, Olasz-, és Francia-Alpok hegyeit. (Wikipedia)

Szólj hozzá!

Címkék: gleccser Svájc nagykabin Tudta-e Von Roll


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr244895215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.