Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2012.10.20. 20:25 BundesBlog

Az innsbrucki Hungerburg-sikló

Tirol fővárosában, Innsbruckban 1906-ban nyílt meg a néhai Hungerburg-sikló, amelyet 2005-ben, az új vonal építésének kezdetén - mindenféle nyilvános ünnepi ceremóniát nélkülözve - végleg bezártak. A 2007 december 1-én átadott Hungerburgbahn vonalvezetése teljesen új lett, valamint a völgyi végállomás is közelebb került a városközponthoz, útvonala ezáltal majd 1 km-el hosszabb lett mint az elődé (a régi nyomvonal infrastruktúrái még láthatóak, az Inn folyó fölött ívelő vasszerkezetes pályahíd műemlékvédelem alatt áll, a bezárt völgy-állomás épületét is meghagyták, az erdőben vezető vágányokat azonban már felszedték). Az állomásépületek modern dizájnjára nagy hangsúlyt fektettek, ezért a Pritzker-díjas Zaha Hadid építészmérnököt kérték fel megtervezésére (Pritzker-díjat szokták olykor építészeti Nobel-díjnak is nevezni).

Az új völgy-állomást (569m) az Innsbrucki Kongresszusi Központ mellé építették, maga a vágány a föld alatt található, csak az aluljáró modern, légies épületét láthatjuk. A 371,5 méter hosszú Rennweg-alagút után érkezik először a föld felszínére a sikló, elérvén a Löwenhaus megállót, majd az Inn fölött egy kecses, s-alakú kábelhídon átérve jut el a 445 méter hosszú Weiherburg-alagúthoz. Az alagútban egy rövid szakaszon a pálya kettéválik, találkozva a szembejövő siklóval, majd ezt elhagyva egy kisebb viadukton keresztül érünk el az Alpenzoo (Alpesi állatkert) állomáshoz. Az megálló után egy 462 méteres viadukt következik, amelyen átérve jutunk el a 857 méter magasan fekvő Hungerburg végállomáshoz. Ennél a szakasznál ér össze a régi nyomvonal az újjal (még látható a régi pálya vasbeton viaduktja). A pálya jelentős része a föld alatt fut, ezért nemhivatalosan innsbrucki metrónak is becézik.

Mivel a pálya a régivel ellentétben nem egyenletesen emelkedik, sőt néha vízszintesen fut, nem jöhetett szóba a sikló járműveknél jól ismert klasszikus, lépcsőzetes elrendezésű kocsiszekrény. A Carvatech karosszériagyár és Leitner felvonógyár által kifejlesztett sikló járműpár főkeretében öt különálló, hidraulikusan dönthető utaskabin található, melyek a pálya meredekségétől függően dőlnek, biztosítva azt, hogy mindig vízszintes pozícióban álljanak. Az egyenként 130 személyes járművek kb. 8 perc alatt teszik meg az 1,8 kilométeres utat.

hungerburgbahn_wagen-congress.jpg

2-es, kék színű siklójármű a Congress földalatti végállomáson (az 1-es kocsi sárga színű). Az ajtók becsukódása után egy acél fal emelkedik ki a peron végéből, védve az utasokat a vágányok közé való beeséstől. (Wikipedia)

hungerburgbahn-an_der_innbruecke.jpg 

Innbrücke a sikló kabinjából nézve (Wikipedia)

hungerburgbahn-station-alpenzoo.jpg

Alpenzoo futurisztikus dizájnú állomása (Wikipedia)

hungerburgbahn_unterwegs.jpg

A fenti végállomásról nézve. Háttérben Innsbruck panorámája (Wikipedia).

hungerburgbahn-bergstation.jpg

Hungerburg légies stílusú végállomás-épülete (Wikipedia)

nordkette-winterpanorama.jpg

Térkép a Hungerburgbahn vonaláról, valamint a hozzákacsolódó Nordkette-felvonóról (www.nordkette.com)

Videó a vonalról (Youtube)

Szólj hozzá!

Címkék: sikló Ausztria Innsbruck Tirol Leitner


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr504859749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.