Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: Sielők.hu
    Lapszemle: Sielők.hu 2018. december 01. 20:30Gastein: átadták a kabinos liftet a síterepen (kép: www.skigastein.com) A síterep schlossalmi részét a völgyből eddig egy vasúttal, majd egy nagykabinossal érhettük el. A kissé időigényes...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2012.10.18. 00:21 BundesBlog

A Tiroler Zugspitzbahn (1225-2950 m)

Az osztrák-német határon fekvő, 2962 méter magas Zugspitze az Alpok egyik érdekessége, mivel a Schengeni Egyezmény előtt a hegycsúcson a világon egyedülálló határ- és vámállomáson léphettünk át egyik országból a másikba (ma már útlevél-ellenőrzés nélkül sétálhatunk a két állam között, a vámhelyiséget szuvenír-bolttá alakították át). Mindkét oldalon éttermek, szolgáltató létesítmények, távközlési állomások kaptak helyet a zsebkendőnyi területen, ezért eléggé "sűrűn beépített területnek" számít. A csúcsra három különböző felvonóval is feljuthatunk: kettővel Németországból, egyel pedig Ausztriából (Tirol-tartományból), amely nem más, mint a Tiroler Zugspitzbahn.

A kétkabinos tiroli Zugspitzbahn-t 1926-ban nyitották meg, ez volt az első felvonó, amellyel a Zugspitzére fel lehetett jutni, igaz a hegyi-állomást nem teljesen a csúcsra, hanem 157 méterrel lejjebb, 2805 méteren építették ki. A felvonóállomást egyébként a németországi oldalon fekvő fennsík - a Zugspitzplatt szélén álló Schneefernerhaus-szal gyalogosok részére egy lejtős alagúttal összekötötték. A rövid befejező szakasz 1962-ben készült el, a szintén kétkabinos Gipfelbahn (2805-2950 m). A vonalat Tirol tartománya az 1980-as évek végén eladta a Zillertaler Gletscherbahn társaságnak (ez a vállalat üzemelteti a Hintertux-gleccserrégió liftjeit is). Az eladás feltétele az volt, hogy egy teljesen új felvonót kell építeniük. Az új liftet 1991-ben adták át, amely már közvetlen a csúcsra vezet fel (2950 m), két új kabinja egyenként 100 személyesre nőtt, az utat pedig kevesebb, mint 10 perc alatt megteszi. A régi köztes állomást még ma is lehet látni, illetve a hajdani Gipfelbahn végállomását is meghagyták, ahol most múzeum üzemel. 2003-ban a völgyállomáson keletkezett tűzben az egyik kabin kiéget, a kötelekben, illetve a felvonóházhoz tartozó műszaki berendezésekben súlyos károk keletkeztek. A felújítás után a liftet újra megnyitották a turisták előtt.

tiroler-zugspitzbahn-cabine.jpg

Tiroler Zugspitzbahn a százszemélyes kabinnal (www.zugspitzbahn.at)

tiroler-zugspitzbahn-talstation.jpg

Völgyállomás Obermoos-ban (www.zugspitzbahn.at)

tiroler-zugspitzbahn-bergstation.jpg

A hegyi-állomás: balra az üzemelő rész, jobbra a régi állomás épülete. A háttérben látható folyosón juthatunk át Németországba. (www.rieden.de)

tiroler-zugspitzbahn-museum.jpg

A régi felvonóház a hegycsúcson, most múzeumként üzemel. Fent a régi Gipfelbahn kabinja. (www.zugspitzbahn.at)


tiroler-zugspitzbahn-zwischenstation.jpg

Balra látható a hegyi-állomás épületkomplexuma, jobbra előtérben a régi felvonóházak, ahová a néhai Zugspitzbahn érkezett meg és ahonnan továbbment a Gipfelbahn. (www.23hq.com)

zugspitze-3d-map.jpg

A Tiroler Zugspitzbahn és a német oldalon lévő Eibseeseilbahn felvonó elhelyezkedése (Google Earth)

Szólj hozzá!

Címkék: Ausztria nagykabin Zugspitze Tirol Bleichert


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr164855019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.