Érdekes témakörök:
Típus kislexikon Hogyan működik? Nagykabios Sikló Gondola-lift Gleccser Városban Képes nyári beszámolók

Bejegyzésbank

Lapszemlék

  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. szeptember 29. 19:33"Ma megnyílik a világ legmagasabban fekvő kötélpálya-állomása" Már ami a háromsodronyos forgókötélpályákat illeti. A 2016 tavaszán megkezdett munkák a Kis-Matterhornon lezárultak: a...
  • Lapszemle: www.index.hu
    Lapszemle: www.index.hu 2018. április 09. 11:37Huszonhat év után újra üzemel a szarajevói lanovka Huszonhat év után újra működik a délszláv háborúban lerombolt szarajevói lanovka, amely a bosnyák főváros fölötti kirándulóhelyre, a festői...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2018. március 28. 21:40A norvégiai Vossban nyílik meg Skandinávia első 3S-kötélpályája. A Stubai-gleccserre és a Kis-Matterhornra vezető, szeptemberben induló 3S-kötélpályák mellett Skandináviában is üzembe áll az...
  • Lapszemle: www.iho.hu
    Lapszemle: www.iho.hu 2017. december 15. 16:48Sínen a világ legmeredekebb pályán közlekedő siklóvasútja A kocsik a völgyállomást elhagyva a Muota-folyó feletti hídon áthaladva rugaszkodnak neki a hajmaresztően meredek pályának, mely...
  • Blogszemle: RegionalBahn.hu
    Blogszemle: RegionalBahn.hu 2017. augusztus 18. 14:46"A kötélvasút nem tömegközlekedés" (iga-berlin-2017.de - Dominik Butzmann) Berlinben tartják idén a nemzetközi kert- és parképítési kiállítást, az IGA-t. A város keleti részében,...
  • Blogszemle: Napi Történelmi Forrás
    Blogszemle: Napi Történelmi Forrás 2016. május 04. 12:14Pillanatképek a 146 éves Budavári Sikló történetéből (napitortenelmiforras.blog.hu) Idén márciusban volt 146 éve, hogy a Budavári Sikló (leánykori nevén Budai Hegypálya) megkezdte...
  • Blogszemle: mindentkibir.blog.hu
    Blogszemle: mindentkibir.blog.hu 2016. március 17. 14:46Kemény szakmák - a felvonók doktora Christian Reimair technikusként dolgozik az ausztriai Stubai gleccser felvonójánál. Ez egész éves munka, a felvonók télen-nyáron üzemelnek. Christian...

Miről szól

Hegyi-liftek, sífelvonók, siklók - azaz minden olyan, amit kötél mozgat. Érdekességek, hírek, technológia, mindez képes blog stílusban.

youtube-logo.png

 

Google +

 


Még több lift..

jobbra_tabla.png

Még több bejegyzésre kíváncsi?
Böngésszen a Bejegyzésbankban!

Kapcsolat

Infó? Ötlet? Írjon!


Impresszum

 

A "szerkesztőség" egyelőre egyszemélyes.
Foglalkozásom tekintve informatikus vagyok. Sok más hobbim mellett rajongok a kötélpályák világáért.

Tipp

www.lift-world.info

Jogi nyilatkozat

A Blog-oldal létrejöttét nem anyagi haszon, hanem a drótkötélpályák határtalan szeretete motiválta. A cikkekből és a blog-rendszer üzemeltetői által elhelyezett hirdetésekből ezen oldalnak tehát semmiféle pénzbevétele nem származik. A bejegyzésekben szereplő képek és videók forrásai (készítőjük nevével együtt) mindig feltüntetésre kerülnek.

Saját készítésű fotók licence:
CC BY-SA

A bejegyzések szövegei szabadon felhasználhatóak, de kéretik a forrás megemlítése!

politikamentes_logo.png

Valamint sért(eget)ő, illetve off kommentek törlésének joga fenntartva.

Beschreibung

Seilbahnen, Skilifte, Standseilbahnen, Neuigkeiten, News, Technik im illustrierten Blog-Stil.

Disclaimer

Die Schaffung der Blog-Seite nicht der Profit, sondern die grenzenlose Liebe der Seilbahnen wurde motiviert. Autoren dieser Seite keinen Profit von den Artikeln und auch den Werbebannern der Systembetreiber bekommen. Bilder- und Videoquellen in den Einträgen werden immer angezeigt.

Lizenz der eigenen Fotos:
CC BY-SA


The creation of these blog has not motivated by the profit, but the boundless love of cableways. Authors of this Site have no income from the articles and even the banners of the system operator. Picture and video sources in the entries are always displayed.

License of self owned photos:
CC BY-SA

2012.10.18. 16:04 BundesBlog

A Zugspitze másik oldala: az Eibseeseilbahn

A Tiroler Zugspitzbahn ismertetése után nézzük meg a hegy németországi (Bajor tartomány) oldalán található drótkötélpályát, az Eibseeseilbahn-t!

Az 1960-as évek előtt kétféleképpen lehetett feljutni a Zugspitzére: a már ismertetett osztrák Tiroler Zugspitzbahn-nal, a németországi oldalon pedig a Bayerische Zugspitzbahn fogaskerekű vasúttal.
A vonat a kb. félórás magashegyi szakaszt a hegy gyomrában küzdi le, a végállomása pedig 2588 méteren található a Zugspitzplatt fennsíknál. Innen egy rövid kabinos lifttel lehet feljutni magára a hegycsúcsra.

A hegycsúcs gyorsabb megközelítése érdekében egy új felvonó megépítése mellett döntöttek, a völgyállomás helyét Eibsee hegyi-tava mellett jelölték ki. A liftet az utasoknak 1963-ban adták át, két kabinja egyenként 44 személyes. A mindössze 2 darab tartóoszloppal rendelkező kötélpálya az 1952 méteres szintkülönbségével a maga nemében monumentális, a völgyállomás 998 méteren, a hegyi-állomás 2950 méteren található, az utazás pedig kevesebb, mint 10 percig tart. A többi nagykabinos liftekkel ellentétben a hajtóművet a lenti felvonóházban építették be, abból az egyszerű okból, mert a hegycsúcson ehhez nem volt elegendő hely. 2005-ben a Doppelmayr cég közreműködésével  a felvonó teljes hajtóművét lecserélték. Jelenleg tervbe van véve a kabinok egy nagyobb változatára való lecserélése is, növelve a vonal szállítási kapacitását.

eibseeseilbahn-1.jpg

Eibseeseilbahn a Zugspitze felől (Wikipedia)

eibseeseilbahn-2.jpg

Eibsee hegyi-tó a liftből nézve (Wikipedia)

eibsee-seilbahn-3.jpg

Érkezés a hegycsúcsra (háttérben látható a hegycsúcsot jelölő kereszt) - a földrajzi adottságoknak köszönhetően szokatlanul széles lett a kabinpár közötti táv (Flickr.com / Ian YVR)

zugspitze-3d-map.jpg

Az osztrák oldalon lévő Tiroler Zugspitzbahn, valamint a német oldalon futó Eibseeseilbahn elhelyezkedése (Google Earth)

Szólj hozzá!

Címkék: Németország nagykabin Bajorország Zugspitze


A bejegyzés trackback címe:

https://kotelpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr604856272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.